سخنان آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی به مناسبت حماسه ۹دی

آیت الله  شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی دامت برکاته به مناسبت حماسه ۹ دی ـ در صبح دوشنبه درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت:حماسه ۹ دی جزء روزهای تاریخ‌ساز انقلاب شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، متن سخنان حضرت آیت الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی دامت برکاته به مناسبت حماسه ۹ دی ـ […]

آیت الله  شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی دامت برکاته به مناسبت حماسه ۹ دی ـ در صبح دوشنبه درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت:حماسه ۹ دی جزء روزهای تاریخ‌ساز انقلاب شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، متن سخنان حضرت آیت الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی دامت برکاته
به مناسبت حماسه ۹ دی ـ در صبح دوشنبه درس خارج فقه حوزه علمیه قم ۹/۱۰/۹۸
بسم الله الرحمن الرحيم الحمدلله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا محمد و آله الطاهرين

حماسه ۹ دی جزء روزهای تاریخ‌ساز انقلاب شد
همان طوری رهبر معظم انقلاب فرمودند حماسه ۹ دی جزء روزهای تاریخ‌ساز انقلاب و ملحق به روزهای بزرگ و ایام الله انقلاب شد. حقیقت ۹ دی بالأخره در این خلاصه می‌شود . وقتی مردم هر جا ببینند دشمن به صورت خیلی آشکار به دنبال تخریب اعتقادات و تخریب مقدسات دین است ، اسلام و مقدسات در خطر است به میدان می‌آیند و این حضور خودجوشی که مردم در ۹ دی پیدا کردند و انقلاب را در همان زمان مجدداً بیمه کرد، انقلاب ما برخواسته از همین ارزشهاست، انقلاب ما یک حرکت سیاسی محض نبود، یک حرکتی که فقط بخواهیم یک حکومتی را عوض کنیم و حکومت دیگری بر سر کار بیاید وجابجایی در قدرت نبود، انقلاب ما برای حفظ دین بود.
امروزه انسان می‌بیند که این انقلاب در دوران معاصر در حفظ و ابقای دین چقدر اثر داشت؟ ما گاهی اوقات یک نگاه سطحی می‌کنیم می‌گوئیم قبل از انقلاب تقیّد مردم به دین بیشتر بود، اما ما وقتی می‌خواهیم قضاوت کنیم باید جایگاه دین در عصر حاضر را در کل جهان قضاوت کنیم، آیا بعد از انقلاب دین چه جایگاهی پیدا کرد در مجموعه عالم بشری؟ اولاً قبل از انقلاب اسمی از شیعه و اهل‌بیت و ائمه علیهم السلام در دنیا مطرح نبود، اصلاً مذهب شیعه عنوان یک گروه قلیلی از مردم می شناختند. در دنیا شیعه اینطوری مطرح بوده.

امروز شیعه تا درون کاخ کرملین و کاخ سفید نفوذ کرده است.
امروز شیعه در عالم مطرح شد، مسئله شیعه یک امر بسیار مهمی است ،شیعه درکشورهای اروپایی، آفریقایی و کشورهای مختلف، تا درون کاخ کرملین و کاخ سفیدنفوذ کرده. می‌خواهم بگویم آنها به حقیقت شیعه پی بردند، درون کاخ‌های قدرتمند و مهم دنیا، امروز شیعه به عنوان یک مذهب قوی، محکم، انسان‌های غیور، مقاوم مطرح است، این را باید معیار قرار بدهیم، دین امروز به برکت این انقلاب قوت پیدا کرد. شیعه رو به گسترش است . کل مجموعه بشری دین به میدان آمده، این آماری است که خود کشورهای اروپایی می‌دهند که می‌گویند تا ۲۰۵۰ یعنی ۳۰ سال دیگر یک سوم اروپا را مسلمین گرفته‌اند، یک سوم اروپا را اسلام می‌گیرد. بعد دشمنی‌ها با اسلام، با شیعه، با انقلاب اینقدر زیاد شده اصلاً مخالفتشان با انقلاب ما نه مخالفت با یک حکومت است بلکه مخالفت با اسلام است یعنی اسلام نباید مطرح باشد، حرف اصلی اسرائیل این است شیعه و سنی، اسلام را باید کنار بگذارید، اسلام نباید مطرح باشد، ،درست نقطه مقابل آنچه که اینها دنبالش بودند امروز محقق شده ، می‌خواهند یک دهکده جهانی درست کنند که از اسلام هیچ ردپایی نباشد، از دین هیچ رد پایی نباشد.

مردم پای انقلاب و اسلام ایستادند.
انقلاب ما برای اسلام است، ما هم وقتی می‌خواهیم قضاوت کنیم باید همه این جهات را در نظر بگیریم، حالا فلان مسئول خیانت کرد، اختلاس کرد، فلان مسئول دشمنی کرد، اینها امری است که برای انسان بسیار ناگوار است ولی غیر متوقع هم نیست، انسان است که بالأخره یک مسئولیتی را به او دادند به جای اینکه برای آخرت خودش این را طریق قرار بدهد برای دنیای خودش طریق قرار داده .
۹ دی از روزهایی است که مردم دین خودشان را به انقلاب و به دین و اسلام ادا کردند، همین مردم با همه این مشکلات، گرانی‌ها، بیکاری‌ها، فساد و فقر، که واقعاً هر تعبیری از این تعابیر برای یک انسانی که دلسوز است خُردکننده است نمی‌خواهیم بگوئیم اینها عادی است ولی با همه این مشکلات باز مردم آمدند پای انقلاب و پای اسلام ایستادند و امروز هم که بحمدالله در ساعت ۱۰ به بعد تجمع هست ان شاء الله آقایان شرکت کنید.

۴۰ سال است روزی نیست که در دولت آمریکا و در کاخ سفید نگرانی راجع به ایران و اضطراب نداشته باشند
باید این انقلاب را حفظ کنید، این تعبیری که رهبری معظم انقلاب در سال ۸۸ در نماز جمعه‌شان فرمودند گرگ‌های گرسنه‌ای که در کمین این انقلاب نشستند دنبال این هستند که همه چیز را از بین ببرند، می‌خواهند نه حوزه‌ای، نه ایران، نه استقلالی باشد، بلکه یک کشوری باشد به عنوان غلام حلقه به گوش اینها، هر طوری بخواهند او را دستور بدهند.
۴۰ سال است ایران در مقابل آمریکا ایستاده، روزی نیست در این۴۰ سال در دولت آمریکا و در کاخ سفید نگرانی راجع به ایران و اضطراب نداشته باشند، این کم کاری است؟! اگر یک کسی عمری را در خانه‌اش عبادت کند، یا یک عالمی یک عمری مشغول عبادت و درس و بحث خودش باشد اما یک روز برای اسلام در مقابل کفر فریاد نزده، متون دینی ما می‌گوید این فریاد بر همه این عبادتها می‌چربد و ارزش دارد، این فریاد اگر برای خدا و ولایت خدا باشد، ما که می‌گوئیم ولایت فقیه چون ولایت فقیه پرتویی از ولایت ائمه است، پرتویی از ولایت رسول خداست، پرتویی از ولایت خداست و الا یک چیزی نیست که در عرض او بخواهد باشد اصلاً منجر به شرک می‌شود.

وضع معیشت طلبه‌ها امروز بدترین وضع معیشت در اقشار جامعه است
ما ولایت خدا را می‌خواهیم ، این انقلاب ما می‌گوید باید خدا بر انسان‌ حاکم باشد نه آمریکا، نه اسرائیل، نه قدرتهای ظالم، مخصوصاً انسان مسلمان فقط خدا ولی اوست، الله ولی الذین آمنوا، داشت از بین می‌رفت، قبل از انقلاب ولیّ ما خاندان رذل و فاسد پهلوی بود، اینها ولی این کشور بودند اما امروز ولایت خداست. یعنی آن کسی که به عنوان ولی فقیه است حرفش به خاطر اینکه حرفی از ناحیه خدا به جامعه منتقل می‌کند ما به این عنوان مطاع می‌دانیم ، باید این انقلاب را حفظ و مراقبت کرد. شرایط برای روحانیت روز به روز بدتر می‌شود ولی ما باید مقاوم باشیم، سیل تهمت‌ها، اهانت‌ها، اذیت‌ها، آزار‌ها، ممکن است، اکثر طلبه‌های ما که گرفتاری عادی زندگی خودشان کمرشان را خم کرده ، وضع معیشت طلبه‌ها امروز بدترین وضع معیشت در اقشار جامعه است و متأسفانه در ذهن مردم هم عکس این را مطرح کردند، زمانه‌ی ما این چنین شده، باید ایستاد و این انقلاب را حفظ کرد.
البته ما از اول اعتقاد داشتیم این انقلاب ، انقلاب الهی و خدایی است، دست خدا را در جای جای پیروزی انقلاب، قبل و بعد از پیروزی همه دیدیم، این تحولی که در این کشور به وجودآمد، حالا هم باید اخلاصمان و توجه‌مان را به خدا بیشتر کنیم تا اینکه خدا عنایتش را بیشتر کند. والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته.