روزانه ۲۸۰ هزار نفر در قم توسط تاکسی ها جا به جا می شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: روزانه ۲۸۰ هزار نفر و سالانه حدود ۷۳ میلیون مسافر توسط تاکسی ها در قم جا به جا می شوند که این میزان نشان دهنده خدمات رسانی گسترده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مرتضی عزتی با اشاره به فعالیت تاکسی ها در قم، […]

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: روزانه ۲۸۰ هزار نفر و سالانه حدود ۷۳ میلیون مسافر توسط تاکسی ها در قم جا به جا می شوند که این میزان نشان دهنده خدمات رسانی گسترده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مرتضی عزتی با اشاره به فعالیت تاکسی ها در قم، گفت: ۶ هزار تاکسی در قم فعالیت می کند که در راستای خدمات رسانی به حمل و نقل عمومی اهتمام دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: روزانه ۲۸۰ هزار نفر و سالانه حدود ۷۳ میلیون مسافر توسط تاکسی ها در قم جا به جا می شوند که این میزان نشان دهنده خدمات رسانی گسترده است.

عزتی گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب تر به همشهریان در راستای افزایش سطح سواد رانندگان تاکسی تلاش شد و به همین منظور رشته تاکسیرانی در دانشگاه علمی و کاربردی را دایر کردیم که مورد استقبال رانندگان قرار گرفت.

وی گفت: وضعیت فرسودگی تاکسی های درون شهری موضوعی است که پیگیری کرده ایم و متاسفانه بودجه نوسازی تاکسی ‌های درون شهری از دوسال پیش متوقف شده است و بر اساس آمار هر سال ۵۰۰ تاکسی شهری در قم فرسوده می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به طرح جامع حمل و نقل بار در شهر قم، گفت:‌ اردیبهشت ماه امسال این طرح در شورای عالی ترافیک کشور به تصویب رسید که البته همچنان منتظر ابلاغ به شهرداری هستیم.

عزتی گفت: در صورت ابلاغ رسمی این مصوبه، سازمان مستقل حمل و نقل بار در شهر تشکیل و بر فعالیت وانت ‌بارها نظارت خواهد داشت.

وی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته ۱۵ هزار وانت بار در شهر قم فعالیت می کنند که از این بین ۲ هزار دستگاه ساماندهی شده ‌است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم همچنین به روند ساماندهی شرکت های مسافربری اینترنتی، گفت: این موضوع با دستور وزیر کشور باید زیر نظر شهرداری ها فعالیت کنند و از بین شرکت‌ های مطرح مسافربری اینترنتی تاکنون شرکت اسنپ و تپسی با شهرداری قم قرارداد همکاری امضاء شده است.

عزتی گفت: طبق قانون حمل و نقل مسافر و بار در درون شهر فقط باید توسط شهرداری ها انجام گیرد و شهرداری در این خصوص مسئولیت دارد.