رهگیری ۲۵۲۹ بیمار کرونایی قم در رصدخانه قرنطینه خانگی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۲۵۲۹ بیمار کرونایی در رصدخانه قرنطینه خانگی طرح شهید سلیمانی توسط جمعیت هلال احمر تاکنون رهگیری شده اند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت قم،دکتر سیامک محبی بهمراه جمعی از مسئولان این معاونت در بازید از روند اجرایی رصدخانه قرنطینه خانگی […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۲۵۲۹ بیمار کرونایی در رصدخانه قرنطینه خانگی طرح شهید سلیمانی توسط جمعیت هلال احمر تاکنون رهگیری شده اند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت قم،دکتر سیامک محبی بهمراه جمعی از مسئولان این معاونت در بازید از روند اجرایی رصدخانه قرنطینه خانگی در جمعیت هلال احمر ضمن قدردانی از تلاش‌های فرشتگان نجات در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: با وقوع اپیدمی کووید ۱۹ اقدامات هلال احمر صرفا در طرح شهید سلیمانی نبود بلکه از زمانی که این ویروس در قم شناسایی شد متناسب با برنامه‌های مقطعی که در هر فاز زمانی براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا اتفاق می‌افتاد همگام با دانشگاه علوم پزشکی ایفاگر نقش بسیار اساسی بودند.

محبی با اشاره به نحوه خدمت رسانی به بیماران توسط فرشتگان نجات بیان کرد: در این طرح براساس لیست روزانه‌ای که توسط مرکز بهداشت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد از طریق تماس تلفنی با تک تک بیمارانی که شناسایی شدند نکات آموزشی، اقناع سازی و ترغیب برای در خانه ماندن انجام خواهد شد و در صورتی که به بیمارانی برخورد کردند که قرنطینه را رعایت نکردند به مراکز اطلاع داده می‌شود و از طریق مراجع قضایی با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح، نقش اساسی در روند کنترل و کاهش این بیماری دارد چرا که در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز اثرگذار خواهد بود.

در پایان این بازدید از داوطلبین فعال در این طرح توسط معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم تقدیر شد.