راهپیمایی روز قدس دفاع از اسلام و نشان قدرت و شوکت مسلمین است

آیت الله فاضل لنکرانی حضور در راهپیمایی روز قدس را عبادتی اجتماعی دانست و آن را نشان دفاع از اسلام و مظلوم، و قدرت و شوکت مسلمین معرفی کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،  آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رییس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم […]

آیت الله فاضل لنکرانی حضور در راهپیمایی روز قدس را عبادتی اجتماعی دانست و آن را نشان دفاع از اسلام و مظلوم، و قدرت و شوکت مسلمین معرفی کرد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،  آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رییس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد پیرامون راهپیمایی روز قدس بیان داشت: یکی از آرمان های بسیار مهم و مقدس انقلاب اسلامی ایران برخورد با غده سراطانی اسرائیل و صهیونیسم بین الملل است.
وی افزود: برخورد با اسرائیل مطلبی است که قبل از پیروزی انقلاب حضرت امام(ره) بر آن تاکید داشتند و بعد از انقلاب هم جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس و روز رهایی ملت فلسطین از چنگال اسرائیل قرار دادند اکنون رهبر معظم انقلاب نیز همان راه امام را با قدرت بیشتری دنبال می کنند.
هویت اسرائیل برای مقابله با اسلام است
آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: ما باید بدانیم که اسرائیل برای مقابله با اسلام تشکیل شده است نباید فکر کنیم اسرائیل فقط اشغالگر بخشی از یک کشور اسلامی است. فقط یک اشغالگر و یک رژیم کودک کش و آدم کش نیست بلکه هویت اسرائیل برای مقابله با اسلام و مقابله با جهانی شدن اسلام است.
وی افزود: اگر به این نکته دقت کنید تمام خطرهایی که اسلام را تهدید می کند طراحی آن و توطئه های آن در سازمان های امنیتی اسرائیل و دولت اسرائیل پی ریزی می شود قبل از آنکه آمریکا در فکر مقابله با انقلاب اسلامی و دنیای اسلام باشد اسرائیل برای این هدف شکل گرفته و به دنبال این است که دنیای اسلام را تصاحب کند تا به خیال خام خودش اسلام را از بین ببرد.
لزوم ابراز دشمنی و نفرت از اسرائیل
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بنابراین بر همه مسلملانان در همه نقاط دنیا واجب است نسبت به اسرائیل حساسیت فراوان داشته باشند و دشمنی و نفرت خود را از اسرائیل در هر نقطه ای از جهان اعلام کنند.
وی افزود: یکی از توفیقات بسیار بزرگ مردم روزه دار در ماه رمضان حضور در روز قدس و راهپیمایی آن است. من به عنوان یک طلبه عرض می کنم که مردم عزیزمان بدانند که البته به خوبی هم می دانند راهپیمایی در روز قدس ثواب روزه آنها را قطعا مضاعف و چند برابر می کند.
راهپیمایی روز قدس یک عبادت اجتماعی است
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار ادامه داد: راهپیمایی روز قدس همانطور که امام(ره) فرمودند برای دفاع از اسلام است اگر روزه یک امر و عبادت شخصی است راهپیمایی روز قدس یک عبادت اجتماعی است و برای دفاع از اسلام و مسلمین و مکتب اهل بیت علیهم السلام است.
وی افزود: بنابراین شرکت در راهپیمایی روز قدس هم از نظر شرعی لازم است کسانی که توانش را دارند حضور داشته باشند و هم از نظر سیاسی، که قدرت مسلمانان را در مقابل کفر به منصه ظهور می رساند.
راهپیمایی قدس دفاع از اسلام و نشان شوکت مسلمین است
آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: این راهپیمایی قدرت و شوکت مسلمین را در برابر اسرائیل نشان می دهد و نیز دفاع از مظلوم است. یعنی علاوه بر دفاع از اسلام و نشان دادن شوکت مسلمین، دفاع از عده ای بی گناه در فلسطین است که در زیر چکمه های اسرائیل مورد ظلم و تجاوز قرار گرفتند.
وی افزود: ما به این وظیفه که پیامبر اکرم(ص) فرمودند فریاد مظلوم را باید پاسخ داد و نیز وصیت امیرمومنان علی(ع) که در بستر شهادت فرمودند «کونا لظالم خصما»، باید عمل کنیم و دشمنی خود را با ظالم نشان دهیم و از مظلوم دفاع کنیم.
وی ادامه داد: ان شالله در این راهپیمایی به صورت گسترده و باشکوه تر از سال های گذشته شرکت کنیم چرا که این روز قدس جزو افتخارات انقلاب و ملت ایران است.
سیره علما حضور در راهپیمایی قدس است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: من فراموش نمی کنم که مرحوم والد ما آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) یکی از راهپیمایی هایی که مقید بودند شرکت کنند همین روز قدس بود و با وجود مریضی در همین اواخر عمر، در ماشین می نشستند و در راهپیمایی شرکت می کردند.
وی افزود: امیدوارم امسال با شکوه تر از هر سال راهپیمایی روز قدس برگزار شود و دشمن را تا مقداری که ممکن است بر جای خود بنشانیم. من هر سال در قم با اعضای دفتر در راهپیمایی شرکت می کردم امسال که توفیق زیارت امام رضا(ع) را داریم در کنار مردم انقلابی مشهد در این راهپیمایی حتما شرکت خواهیم کرد.