دیدار شهردار قم با آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم به همراه برخی از مدیران شهری با آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی دیدار و گفتگو کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، ظهر امروز شهردار قم به همراه برخی از مدیران شهری با حضور در دفتر آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی دیدار و با این عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم […]

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم به همراه برخی از مدیران شهری با آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، ظهر امروز شهردار قم به همراه برخی از مدیران شهری با حضور در دفتر آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی دیدار و با این عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم به گفتگو پرداخت.

در این دیدار آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم‌ ضمن اذعان به موفقیت مدیریت فعلی شهری در حوزه‌های مختلف یادآور شد: پویایی حرکت شهرداری در پروژه‌های مختلف کاملاً ملموس است و برنامه‌ریزی و تدبیر اصولی در امور شهر احساس می‌شود و شهرداری با یک مدیریت دقیق و قوی در حال بهبود وضعیت شهر است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در ادامه خاطر نشان کرد: از جهت نقطه مرکزی شهر نیز که شامل حرم مطهر حضرت معصومه (س) می‌شود با انجام طرح‌های ترافیکی مناسب و اقدامات شایسته شما در اطراف حرم مطهر و ایجاد مسیرهای پیاده راه و باغ راه در این مسیر زیبنده قم ، حرم مطهر ،مدارس و مرکز شهر است و اطراف حرم مهر هویت خاصی پیدا کرده است و امیدوارم که این گونه طرح‌ها جهت تسهیل رفت و آمد مردم و زائرین تداوم داشته باشد.

شهردار قم نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری قم در ایام نوروز و همچنین ایام ولادت حضرت ولی عصر(عج) گفت: از چندین ماه پیش از آغاز سال ۱۳۹۸ فضای شهر را برای ایام‌ نوروز آماده کردیم، گل‌آرایی و زیباسازی شهر، بحث مهیا نمودن پارکینگ‌ها و همه امور قبل از فرا رسیدن سال نو مهیا شد و علاوه بر این موارد با اضافه کردن اتوبوس جدید در روزهای پایانی سال و تعمیر کردن ۱۲۰ دستگاه اتوبوس، ناوگان حمل و نقل عمومی جان تازه‌ای گرفت.

دکتر سقائیان‌نژاد اقدامات و برنامه‌های حوزه زیست محیطی شهرداری قم را نیز یاداور شد و افزود: در بخش زیست محیطی با برنامه‌ریزی های مدون، هر ساله ۳۰۰ هکتار به ظرفیت فضای شهر افزوده می‌شود، بوستان۱۰۰۰ هکتاری در دست احداث است که از مؤلفه‌های مهم آن احداث باغ پرندگان و محوطه موزه دفاع مقدس است، این پروژه ۴ ساله هم اکنون با حضور ۵ پیمانکار به طور همزمان در حال انجام است.

شهردار قم با بیان  اینکه قم مبنای تمدن اسلامی و ایرانی است به زیباسازی هسته مرکزی شهر بویژه اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت:آرزوی من ساماندهی کامل و زیباسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است.