دیداراعضای تیم هنرمندان کشور با آیت الله شهرستانی

  اعضای تیم هنرمندان کشور که برای بازی خیر خواهانه با پیشکسوتان به قم آمده بودند، با آیت الله شهرستانی ،نماینده تام الاختیار مرجع بزرگ شیعیان ،آیت الله سیستانی دیدار وگفتگو کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ،در این دیدار صمیمی که بعد از ظهر دیروز جمعه صورت گرفت،طرفین به بیان دیدگاه های […]

 

اعضای تیم هنرمندان کشور که برای بازی خیر خواهانه با پیشکسوتان به قم آمده بودند، با آیت الله شهرستانی ،نماینده تام الاختیار مرجع بزرگ شیعیان ،آیت الله سیستانی دیدار وگفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ،در این دیدار صمیمی که بعد از ظهر دیروز جمعه صورت گرفت،طرفین به بیان دیدگاه های خود درباره وضعیت فرهنگی کنونی جامعه پرداختند.

در این دیدار،آیت الله سیدجواد شهرستانی، نماینده تام الاختیار مرجع بزرگ شیعیان ،آیت الله سیستانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان مطرح کشور اظهار داشت:شما هنرمندان سفیران فرهنگی هستید که با کارهای خیر خواهانه ای که انجام می دهید،یک الگوی خوب فرهنگی برای جوانان به شمار می روید.

ایشان افزودند:در کارهای فرهنگی باید از کودکی کار را آغاز کرد ومتولیان امور فرهنگی ما باید همت بیشتری برای تهیه برنامه های ویژه کودکان از خود به خرج دهند.

ایشان گفتند:ما در همین راستا،شبکه ماهواره ای هدهد ویژه کودکان را راه اندازی کردیم که یکسال بعد از آن صدا وسیما شبکه پویا را برای کودکان راه اندازی نمود.

ایشان با تاکید براینکه برای کودکان باید کارهای هدفمند واصولی صورت بگیرد،خاطرنشان کردند:این خیلی زشت است که پس از گذشت سالها،ما مسلمان ها نتوانسته ایم یک کارتون خوب ومورد پسند کودکان خود تولید کنیم وکارتون تام وجری که محصول فرهنگی غربی ها برای کودکان است،همچنان کارتون اول مورد علاقه کودکان است ومانتوانسته ایم که یک کارتون به کیفیت اون برای نسل جدید خود تهیه کنیم وهم اکنون تنها یک فیلم کارتونی بنام مهند نور که برگرفته از نام مقدس محمد نور ومحصول کشور ترکیه است،مورد استقبال کودکان کشورهای عربی قرار گرفته است.

آیت الله شهرستانی در ادامه به ضعف متولیان امر فیلم سازی ما در زمینه تولید فیلم های قوی وپر محتوی درباره شخصیت پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد وافزود:مسیحیان بیش از ۲۰۰فیلم درباره حضرت مسیح،یهودیان بیش از ۱۰۰فیلم درباره حضرت موسی ساخته اند واین درحالی است که مسلمانان تنها ۲فیلم باکیفیت درباره حضرت محمد(ص) تهیه کرده اند!

ایشان افزودند:ماضعف مدیریتی در این زمینه داریم وکارهای ما سیستماتیک ومنظم نیست !

خارجی ها برای ورزشکاران خود همه جور امکانات وحمایت ها وتشویق هارا در نظر می گیرند ونتیجه عایدشان می شود. اما ما برای ورزشکاران خود چه کرده ایم؟به جای حمایت خوب از آنان،قدر این داشته هایمان را نمی دانیم.وبه جای تشویق آنان،مدام دلسردشان می کنیم!

ایشان با تاکید براحترام مردم به همدیگر در تعاملات ،خاطر نشان کردند:ما باید در جامعه ای باشیم که به همدیگر احترام می گذارند ووقتی که باهم یکدل ویک رنگ باشیم،خواهیم توانست که قدمهای بزرگی به سمت پیشرفت های بزرگتر را برداریم.

آیت الله شهرستانی افزودند:ما همه چیز داریم اما به خوبی از داشته های خود بهره گیری واستفاده درست نمی کنیم.باور کنید داشته های ما به مراتب بیشتر از خارجی ها است.

در ادامه آقای حسین یار یار،بازیگر پیشکسوت ومدیر عامل باشگاه هنرمندان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۸۹بازی خیریه داخلی وخارجی این باشگاه با قشرهای مختلف جامعه انجام داده است،اظهار داشت:ما دوسال پیش توانستیم که قهرمان باشگاه های هنرمندان جهان در روسیه شویم واین افتخاری بزرگ برای کشور اسلامی ما وجامعه هنری آن به شمار می رود.

وی گفت:ما افتخار می کنیم که درجمع خود از بازیگران پیشکسوتی مانند آقایان،رویگری که با سرود ایران ایران خود شور ونشاط درجامعه انقلابی آن زمان بوجود می آورد،وآقای ایرانمنش که هنر وایثار را درهم آمیخت وباحضور درجبهه های حق علیه باطل،افتخار جانبازی نصیبش شد وهم اکنون با اینکه جانبازشیمیایی است،اما همچنان در عرصه بازیگری وکارهای خیریه می درخشد.

در ادامه آقای کشکولی از بازیگران پیشکسوت فیلم های اکشن ایران نیزخطاب به  آیت الله شهرستانی اظهار داشت:حرفهای شما بسیار دلنشین ومرهمی بر دردهای جامعه به شمار می رود.

متاسفانه احترام به پیشکسوتان  ودلجویی از آنان به فراموشی سپرده شده است به طوری که من با اینکه اولین مربی تیم ملی جانبازان بوده ام ،اما تاکنون کسی نیامده از ما یادی بکند ومردم تنها مرا با نقش های اکشنم در فیلم ها می شناسند درحالیکه بنده از ابتدا ورزشی ومربی ورزشی بوده ام.

وی گفت:ما چرا باید قدر داشته های کنونی خود مانند رویگری ها،ایرانمنش ها و…ندانیم ؟

در پایان ،حضار با حضور در سفره نهار آیت الله شهرستانی ،این دیدار را به پایان رساندند.

گزارش از حسین کبابی