دستگیری یک سارق حرفه ای زن درحرم مطهر

جانشین فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری یک سارق حرفه ای زن در حرم مطهر، گفت: متهمه طی تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان به ۱۰ فقره سرقت محتویات کیف زائران اعتراف کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ “بهادر اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پی وقوع […]

جانشین فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری یک سارق حرفه ای زن در حرم مطهر، گفت: متهمه طی تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان به ۱۰ فقره سرقت محتویات کیف زائران اعتراف کرد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ “بهادر اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات کیف زائران در حرم مطهر، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی استان قم افزود: متهمه با ظاهري موجه، طی مواجهه با زائران خود را مأمور پلیس معرفی و به بهانه بازرسي، محتویات داخل کیف آن ها را سرقت کرده و متواری می شد.
سرهنگ اسماعیلی اضافه کرد: نامبرده در دهمین سرقت نافرجام، قصد بازرسی کیف یکی از زائران را داشته که پس از سرقت با سروصدای فرزند مالباخته مواجه و قصد فرار داشته که در محوطه حرم مطهر دستگير می شود.
جانشین فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه تاکنون ۱۰ نفر مالباخته در این رابطه شناسایی شده اند، تصریح کرد: در نهایت متهمه به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

آمادگی کامل پلیس قم برای خدمت به عزاداران حسینی(ع)
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم ، از آمادگی کامل پلیس قم برای خدمت به عزاداران حسینی(ع) خبر داد و با توجه به شیوع کرونا، بر رعایت ضوابط اعلامی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایام محرم تاکید کرد.
سرهنگ “مهرداد حاجی زاده” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، فلسفه قيام عاشورا را تجلي مبارزه با كفر و استكبار ستيزي دانست و اظهارداشت: محرم و صفر فرصتي مغتنم براي خودسازي و افزايش بصيرت انقلابي در سايه پيروي از منويات مقام معظم رهبري(مدظله العالی) است.
وی با اشاره به اينكه پيام واقعه كربلا اين است كه حتي اگر در مبارزه با ظلم و ستم كشته شويد باز هم پيروز هستيد، گفت: در عصر حاضر ترويج، گسترش و تبيين فرهنگ عاشورايي در بين جوانان براي مقابله با هجمه هاي فرهنگي دشمنان و خنثي سازي تهديدات و توطئه هاي گسترده آنان در ابعاد مختلف ضرورتي انكارناپذير بوده و بايد بر اين موضوع ايمان راسخ داشته كه انقلاب اسلامي ريشه در محرم و نهضت حسيني(ع) و فلسفه عاشورايي دارد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم، عزاداري در سوگ ماتم امام”حسين”(ع) و ياران باوفايش را بزرگترين ثروت معنوي و اجتماعي دانست و افزود: دشمنان سعي مي كنند به طرق مختلف اين ثروت را از ملّت ما به تاراج و يغما ببرند، اما بصيرت و آگاهي مردم امكان چنين رخدادي را نخواهد داد.
وی با بيان اينكه در عصر حاضر دشمن مي خواهد هويت ديني و شيعي ما را دچار خدشه كند، گفت: بهترين و شايسته ترين راه مقابله، تمسک و توسل به فرهنگ انتظار، عاشورا و ولايت است.
سرهنگ حاجی زاده بزرگترين فخر مردم قم را دلدادگي به ساحت مقدس امام حسين(ع) و ياران باوفايش عنوان و تصريح کرد: در تاريخ ايران اسلامي، قم را با رمز و رموز عشق ناب و زلال به مكتب سيدالشهدا(ع) مي شناسند و فرزندان اين ديار از مدرسه عشق حسيني(ع) فارغ التحصيل و بيعت و پيماني ناگسستني و ابدي با امام شهيدان بسته اند.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم در خاتمه با اشاره به شیوع کرونا بر رعایت ضوابط عزاداری در دهه اول ماه محرم بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید و ضمن قدردانی از همکاری روسا و مسئولان هیئت ها و دسته جات عزاداری با پلیس، یادآورشد: پلیس استان با آمادگی کامل در خدمت عزاداران حسینی(ع) بوده و انتظار داریم تعامل و همکاری مردم بیش از گذشته باشد.