درصورت مخالفت مردم،طرح پیاده راه سازی را در برخی نقاط متوقف می کنیم

شهردار قم گفت:طرح سنگ فرش کردن نقاط تاریخی وباستانی شهر یک طرح کشوری بوده وما به همراه  راه وشهر سازی مجری آن هستیم اما درصورت نارضایتی ومخالفت مردم،ادامه طرح پیاده راه سازی را در برخی نقاط متوقف می کنیم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم امروز صبح در نشست […]

شهردار قم گفت:طرح سنگ فرش کردن نقاط تاریخی وباستانی شهر یک طرح کشوری بوده وما به همراه  راه وشهر سازی مجری آن هستیم اما درصورت نارضایتی ومخالفت مردم،ادامه طرح پیاده راه سازی را در برخی نقاط متوقف می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم امروز صبح در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان قم  اظهار داشت: بودجه شهرداری ۲۳۰۰ میلیارد است که با توجه به این بودجه چند برابری در مقابل کل بودجه استان، پس شهرداری محور اجرایی است و اداره شهر به عهده آن است.
وی تصریح کرد: ما برای قم کار می کنیم و قاعدتاً اگر در کنار هم بتوانیم معظلات را به صورت خیلی واقع بینانه ببینیم و با آن برخورد کنیم، قطعاً می توانیم چالشهای فرا روی استان قم را به خوبی مرتفع کنیم.
شهردار قم با بیان اینکه در شهر برنامه استراتژیک داریم افزود: با هماهنگی استاندار قرار بر این بود که در رابطه با توسعه قم مجمع مشورتی تشکیل شود، که البته اگر سازمان هایی که در قم هستند برنامه محور نباشند، این جلسات نیز نتیجه مورد انتظار را برآورده نخواهد کرد.
سقائیان نژاد در خصوص افق ۱۴۰۰ شهر قم خاطر نشان کرد: تحقق اهداف از مسیر تحقق پیشرفت اقدامات مطلوب است و ما در مجموع ۱۱ هدف در سطح قم برنامه ریزی کردیم که از جمله آنها: محیط زیست پایدار، عبور و مرور شهری، کیفیت سیما و منظر شهری، اعتلای نقش و جایگاه ملی و بین المللی قم می باشد.

وی در همین راستا به ۳۸ راهبرد و ۱۲۰ طرح اجرایی در قم به همراه ۵۰۰ طرح مختلف در برنامه های آماری اشاره کرد و یادآور ما بر طبق این نقشه راه حرکت می کنیم، که البته این سیر حرکتی شاید کمی به دلیل مشکلات ارزی و اقتصادی که برای کشور ایجاد شده کند شده باشد، مثلاً در زمینه مناقصات، علامت گذاری ما دچار مشکلاتی شده اما با کمک رسانه ها و مردم انشاء الله بر آن هم فایق خواهیم آمد.
شهردار قم در خصوص خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس که قرار بود به ناوگان شهری قم افزوده شود بیان کرد: ما قرار بود با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان و آن هم به صورت نقد این اتوبوس ها را خریداری کنیم ولی موجودی کل اتوبوس در کل کشور به حدی نبود که بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم و هم اینک با چالش قیمت یک میلیارد و چهارصد هزار تومانی بابت هر اتوبوس مواجه شدیم که در حال رایزنی با نهادهای مسئول برای خرید اتوبوس به قیمت حداقلی هستیم.

سقائیان نژاد ضمن بیان اینکه تحریم ها روی روحیه کاری ما تأثیر نداشته و نخواهد داشت تأکید کرد: شرایط موجود ما را به سمت و سویی برده که پر انرژی تر و فعال تر بتوانیم فعالیت انجام دهیم و آنها را تعطیل نکنیم.
وی افزود: طبق گفته وزارت کشور انسجام خوبی در قم وجود دارد که امیدواریم این امر قم را به عنوان یک جهان شهر در راه خود حرکت دهد.
شهردار قم با اشاره به اینکه نقشه استراتژیک شهر قم کاملاً برنامه ریزی شده است گفت: ۷۵ درصد بودجه عملیاتی در قم تحقق پیدا کرده، و کنترل پروژه های شهرداری انجام شده، همچنین ارزیابی عملکرد برنامه و بودجه در شهر قم انجام شده و آئین نامه آمار و اطلاعات که بسیار مهم نیز هست و برای سال ۹۶ بوده نیز آماده شده است.
سقائیان نژاد افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه از جمله تقاطع غیر همسطح آیت الله بروجردی به شهرک قدس با اعتباری نزدیک به ۲۱ میلیارد تومان، رمپ و لوپ مختص تونل الغدیر با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان و هدایت آب های سطحی بلوار امام رضا از جمله این پروژه ها بوده اند.
وی گفت: ۴۵۰ پروژه عظیم در سال جاری تحویل مردم عزیز قم شده است که با توجه به آمار موجود در زمینه بودجه در سال
سال ۹۳ بودجه ۸۶۸ میلیارد، سال ۹۴ بودجه ۱۱۰۰ میلیارد، سال ۹۵ بودجه ۱۱۰۰ میلیاردی، و سال ۹۶ بودجه ۲۲۰۰ میلیاردی امسال نیز با تحقق ۹۵ درصدی بودجه در بخش نقدی و ۹۹ درصدی در بخش غیر نقدی توانسته ایم خدمات شایان توجه ای به مردم ارائه دهیم.
شهردار قم با اشاره به بودجه ۲۳۵۰ میلیاردی سال ۹۸ به محتاطانه برنامه ریزی شدن آن اشاره کرد و گفت: در این طرح بودجه ۷۰۰ میلیارد برای اوراق مشارکت، ۱۴۰۰ میلیون یورو به صورت فاینانس نیز به صورت مجزا و ضمیمه در بودجه پیش بینی شده است که امیدواریم با تحقق آن بتوانیم متروی قم و همچنین منوریل را به سرانجام برسانیم.
سقائیان نژاد با اشاره به استفاده از ۳۰۵ هزار تن آسفالت در سطح استان قم این میزان را در کلان شهرهای کشور بی نظیر دانست و از احداث ۱۱۰ بوستان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: ۶ سالن ورزشی نیز در حال احداث است که امیدواریم تا اردیبهشت ماه سال ۹۸ آماده بهره برداری شود.
وی در خصوص بهره برداری و تکمیل باغ پرندگان تا قبل از تابستان سال ۹۸ خبر داد و افزود: ۱۰۰۰ هکتار از حدفاصل باغ پرندگان تا کوه دو برادران به ۵ پیمانکار واگذار شده که تبدیل به یک پارک عظیم در سطح ملی خواهد شد و در آن از امکانتی نظیر تله کابین، باغ وحش و سایر امکانات رفاهی و توریستی بهره گیری خواهیم کرد.

شهردار قم در خصوص بازیافت و پسماند و زباله شهری نیز گفت: کارخانه تبدیل کود کمپوس وارد قم شده که از روزهای آتی به بعد با ظرفیت ۳۰۰ تنی فعالیت خواهد کرد و در اواسط سال جاری نیز با اضافه شدن ظرفیت ۳۰۰ تنی جدید این مقدار به ۶۰۰ تن خواهد رسید.

شهردارقم در پاسخ به سوال خبرنگارما درباره نارضایتی برخی از شهروندان در زمینه اجرای طرح سنگ فرش کردن برخی از معابر گفت:طرح سنگ فرش کردن نقاط تاریخی وباستانی شهر یک طرح کشوری بوده وما به همراه  راه وشهر سازی مجری آن هستیم اما درصورت نارضایتی ومخالفت مردم،ادامه طرح پیاده راه سازی را در برخی نقاط متوقف می کنیم.

سقائیان نژاد در انتهای نشست خبری ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران در خصوص اسکان نوروزی مسافران به ظرفیت ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ نفری پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: این مقدار جدای از مکان هایی است که آموزش و پرورش، هتل ها و سایر نهادها در اختیار مسافرین قرار می دهند که از جمله آن بوستان فدک با رفیت ۸۱۸ نفر، بوستان امام رضا ۲۵۴ نفر، بوستان غدیر ۶۰۰ نفر و بوستان نیایش ۴۰۰ نفر می باشند.
شایان ذکر است دکتر سقائیان نژاد اخیراً به عنوان شهردار برتر در زمینه شهرسازی در سطح کشور معرفی شده اند.