درخواست داوطلبانه مشمول ۴۱ ساله برای اعزام به خدمت مقدس سربازی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم از درخواست داوطلبانه مشمول ۴۱ ساله برای اعزام به خدمت مقدس سربازی در استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “ولی ترابی”اظهار داشت: نوزدهم هر ماه مقارن است با اعزام سربازان به مراکز آموزشي در سرتاسر کشور ، […]

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم از درخواست داوطلبانه مشمول ۴۱ ساله برای اعزام به خدمت مقدس سربازی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “ولی ترابی”اظهار داشت: نوزدهم هر ماه مقارن است با اعزام سربازان به مراکز آموزشي در سرتاسر کشور ، که در اين اعزام يکي از مشمولان به نام “صفر خدري” ۴۱ ساله داراي خانواده متشکل از همسر و ۳ فرزند دختر (فرزند ۲۰ ساله ، ۱۷ ساله و ۱۴ ساله ) در معاونت وظيفه عمومي فرماندهی انتظامی استان قم حاضر و به مرکز آموزش نيروي زميني سپاه پاسداران (مالک اشتر اروميه) اعزام شد.

وی به منظور تقدس اين درخواست داوطلبانه ، نامبرده و خانواده اش را به دفتر کار خود دعوت و به صورت چهره به چهره با آنان صحبت کرد.

سرهنگ ترابي با بيان اين سخن ارزشمند حضرت امام علي (ع) که “سرباز زينت کشور و افتخار حکومت است ” ادامه داد: فرقي نمي کند سرباز از چه نژاد ، فرهنگ و زباني آماده انجام خدمت مقدس سربازي شود، آنچه مهم است نيت خير شماست که با وجود مشکلات روزمره ، آماده حضور در نيروهاي مسلح به منظور انجام خدمت جهت دفاع از انقلاب اسلامي و دستآورد هاي آن و همچنين دفاع از تماميت ارضي ايران عزيز شده است و مردم قدرشناس ايران اسلامي به شما افتخار کرده و برخود مي بالند.

در ادامه سرباز خدري انجام خدمت سربازي را وظيفه قانوني و شرعي خود دانست و بيان کرد: علي رغم اينکه مشکلات اقتصادي را پیش رو دارم  اما به وظيفه خود در هر نقطه اي از میهن عزیزم که باشم، عمل خواهم کرد و اميدوارم فرزند شايسته اي براي کشورم باشم .

گفتنی است، در پايان معاون وظيفه عمومي فرماندهی انتظامی استان قم با اهداء هديه از خانواده وي تقدير و قدرداني کرد.

توصیه هاي پلیس مهاجرت و گذرنامه قم براي اتباع ايرانی

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان قم با توجه به افزایش سفرهای زیارتی، توصیه هایی را پیرامون گذرنامه برای اتباع ایرانی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “پیام کاویانی” اظهار داشت: هنگام اخذ رواديد از سفارتخانه ها، مراقب اشخاص جاعل و كلاهبردار در اطراف سفارتخانه ها باشيد و هنگام مسافرت به خارج از كشور، گذرنامه و مدارک هويتي خود را به افراد ناشناس تحويل ندهيد.

وی ادامه داد: در هنگام ثبت نام براي تورهاي سياحتي و زيارتي، صرفاً از آژانس هاي معتبر كه داراي مجوز سازمان هواپيمايي و حج و زيارت هستند، استفاده كنيد.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد: حمل هرگونه مواد مخدر، قرص هاي روانگردان و اعصاب هنگام تردد در  كشور ممنوع است، شمارة تماس شخصي، نشاني و تلفن سفارت و نمايندگي هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در كشور مقصد را به همراه داشته باشيد.

وی بیان داشت: قبل از مسافرت با فرهنگ و قوانين جاري در مورد تردد و اقامت خارجيان در كشور مقصد آشنايي تقريبي حاصل كنيد و نیز به تاريخ اعتبار گذرنامه خود و افراد خانواده دقت کرده و در حفظ و نگهداري اسناد مسافرتي به خصوص گذرنامه و رواديد كوشا باشيد.

سرهنگ کاویانی گفت: از اسكان و پذيرش اتباع  خارجی غيرمجاز و بي هويت و نیز بکارگیری آنان خودداري کنید.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان تاکید کرد: حضور اتباع خارجي غيرمجاز را از طريق تلفن ۱۱۰ به پليس اطلاع دهيد و از تبديل دلار، خارج از صرافي هاي مجاز و توسط اتباع خارجي خودداري كنيد.