خوشه كسب وكار انگشتر قم بسته سوغات استان را پيگيري مي كند

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم پتانسيل و ظرفيت سازي صنعت سنگ هاي قيمتي و انگشتر سازي را بيانگر افقي روشن براي رونق سوغات استان عنوان كرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان قم؛ شعاعي در ديدار با رئيس انجمن انگشتر و زيورآلات سنتي، اعضاء […]

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم پتانسيل و ظرفيت سازي صنعت سنگ هاي قيمتي و انگشتر سازي را بيانگر افقي روشن براي رونق سوغات استان عنوان كرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان قم؛ شعاعي در ديدار با رئيس انجمن انگشتر و زيورآلات سنتي، اعضاء شوراي راهبردي خوشه و عامل توسعه خوشه انگشتر در سخناني ظرفيت هاي موجود استان در ذخاير غني سنگ هاي قيمتي، نيروهاي متخصص، وجود زائران ميليوني و از همه مهمتر همت و همدلي مسئولان را عامل مهم براي شتاب گيري رونق صنعت انگشتر سازي در قم ارزيابي كرد.

وي توجه به سليقه و نياز مشتري و بازار را يك اصل در توليد محصول برشمرد و اظهارداشت: در كنار تمام تلاش هايي كه براي زيبايي محصول توليد شده  انجام مي شود اين كيفيت كالا است كه مي تواند اعتماد مصرف كننده را تامين كند و از سوي ديگر براي مصرف كننده و سايرين جذابيت خريد بيشتر را فراهم كند.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم در ادامه شناسايي بازارهاي جديد، حضور فعال در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي، افزايش هماهنگي و هم افزايي در بين فعالان خوشه انگشتر، ساخت كليپ از توانمندي هاي اين صنعت در استان، ايجاد محل مناسب عرضه محصولات در هسته مركزي شهر، نگاه جدي صادرات محور و زائر پسند، را براي تسريع در رونق توليد صنعت انگشتر سازي و سنگ هاي زينتي در قم لازم و ضروري عنوان كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود سياستهاي كلان استان براي ايجاد و تهيه بسته سوغات قم را مد نظر قرار داد و گفت: در برخي از استانهاي زائر پذير كشور اقدامات و تجربيات خوبي بدست آمده است كه مي توان براي تهيه و توسعه اين بستهدر قم توسط خوشه كسب وكار انگشتر در كنار سوهان، البسه و دمپايي تلاشهاي عملياتي خوبي صورت پذيرد.

شعاعي در پايان با اشاره به برگزاري نخستين همايش خوشه انگشتر استان طي هفت ههاي جاري بيان داشت: برگزاري همايش و حضور مسئولان در كنار فعالان خوشه كسب وكار انگشتر و ذينفعان آنها فضاي مناسبي را براي شناسايي و انتقال مشكلات به دست اندركاران و تعميق بيشتر حس همكاري را بوجود مي آورد.