“خودسازی”، لازمه امر به معروف و نهی از منکر

فرمانده انتظامی استان با بیان این که اشاعه معروفات و جلوگیری از منکرات درماموریت های پلیس تعریف شده است، “خودسازی” را از ملزومات فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار”عبدالرضا آقاخانی” در”جلسه هم اندیشی چگونگی ترویج امر به معروف […]

فرمانده انتظامی استان با بیان این که اشاعه معروفات و جلوگیری از منکرات درماموریت های پلیس تعریف شده است، “خودسازی” را از ملزومات فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار”عبدالرضا آقاخانی” در”جلسه هم اندیشی چگونگی ترویج امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح” که با حضور “صیدی” معاون نظامی و قضائی ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان و رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح و همچنین حجت الاسلام “موجانی” رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد در تعریف امر به معروف  و نهی از منکر، آن را دستور و یا توصیه به خوبی ها و دوری از زشتی ها دانست.

وی با بیان این که ناجا به این مقوله نگاهی درون و برون سازمانی دارد، خودسازی را لازمه ترویج این فریضه برشمرد و تصریح کرد: اشاعه معروفات و جلوگیری از منکرات درماموریت های پلیس تعریف شده که بایستی به آن نگاه درون و برون سازمانی داشت.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه نماز و اخلاق را از معروفات و خانواده را رکن اصلی ترویج امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده و بر توجه به قانون و نبود خشنونت در اجرای فریضه امر به معروف تاکید کرد.

سردار آقاخانی سپس مبارزه با قاچاق کالا را از اهم ماموریت های پلیس و آن را از موارد امر به معروف و نهی از منکر دانست.

حجت الاسلام ” سید حسین موجانی” رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قم نیز در سخنانی با بیان این که کار پلیس تنها انتظامات نیست، به تعاملات فی ما بین نیروی انتظامی با سایر نیروهای مسلح اشاره کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به این که تمامی انسان ها به نوعی با پلیس در ارتباط هستند، به گستردگی فعالیت های نیروی انتظامی اشاره و بر هم افزایی نیروی انتظامی، بسیج وسپاه و بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها تاکید کرد .

در ادامه “صیدی” معاون نظامی و قضائی ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان و رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با اشاره به بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یکی از وظایف این سازمان را پیشگیری از وقوع جرم دانست و بر حمایت از آمران به معروف تاکید کرد.

وی با بیان این که در اصل هشتم قانون اساسی به امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده، این فریضه را جزء فروع دین و به عنوان تکلیف الهی بیان کرد که در ۱۴ آیه قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است .

معاون نظامی و قضائی ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به این که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تکلیف و وظیفه ما مشخص شده است، برتشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر و شناسایی آسیب ها و مشکلات در سطح یگان ها تاکید کرد.

سرهنگ” صیاد درویشی” جانشین فرماندهی انتظامی و مدیرانتظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکراستان نیز با بیان این که پلیس قم در سال جاری نگاه ویژه ای به مسئله امر به معروف و نهی از منکر در حوزه امنیت اخلاقی و تمرکز بر مظاهر علنی مانند بدپوششی، آلودگی صوتی و مزاحمت ها داشته است، افزود: در این رابطه پلیس قم منابع انسانی و تجهیزات را تا ۱۰۰ درصد افزایش داده و با تعامل با سایر دستگاه ها طرح های مشترک را در سطح استان در دستور کار قرار داده است.

مدیرانتظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکراستان قم با بیان اینکه در بحث لسانی در حوزه امر به معروف شاهد اقدامات خوبی هستیم، به اجرای طرح ناظر با مشارکت مدیران استان اشاره کرد و گفت: در این رابطه سامانه ای طراحی شده که پس از دریافت پیامک، مشخصات خودروی متخلف توسط پلیس امنیت عمومی استان بررسی و در چارچوب ضوابط با فرد مورد نظر برخورد می شود.