خودداری از گمانه زنی غیر تخصصی در خصوص ویروس کرونا

رئیس پلیس فتا استان قم از مردم خواست، از گمانه زنی غیر تخصصی در خصوص ویروس کرونا خودداری کنند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: پلیس فتا بر اساس  ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه ای با شایعه پراکنان در فضای مجازی برخورد […]

رئیس پلیس فتا استان قم از مردم خواست، از گمانه زنی غیر تخصصی در خصوص ویروس کرونا خودداری کنند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: پلیس فتا بر اساس  ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه ای با شایعه پراکنان در فضای مجازی برخورد خواهد کرد.
رئیس پلیس فتا استان قم سپس بر ضرورت رعایت موارد ذیل تاکید کرد.
۱٫ از گمانه زنی های غیر تخصصی در خصوص بیماری کرونا خودداری نمایند.
۲٫ به شایعات و اخبار جعلی و غیر واقعی توجه نکنند.
۳٫ خودداری از هرگونه اظهار نظر غیر تخصصی در خصوص نحوه انتشار کرونا_ویروس ، میزان انتشار بیماری، تجویز داروهای خاص و…
۴٫ عدم انتشار اخبار جعلی و غیر واقعی(منابع اخبار منتشر شده را در نظر بگیرید)
۵٫ توجه به اطلاعیه ها و ابلاغیه های صادر شده توسط وزارت بهداشت و سایر ارگان های مسئول در این زمینه
////////
کشف محموله ۵۰۰ میلیونی پارچه قاچاق در قم
فرمانده انتظامی استان قم از کشف محموله ۵۰۰ میلیون ریالی پارچه قاچاق در قم خبر داد و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر شد.
سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پاسگاه انتظامی کوشک نصرت فرماندهی انتظامی شهرستان قم، یک دستگاه پژو ۴۰۵ را در محور مواصلاتی “قم-تهران” به ظن حمل کالای قاچاق متوقف کردند.
وی تصریح کرد: در ادامه با مشاهده طاقه های پارچه در خودرو مذکور، مشخص شد محموله فاقد مجوز گمرک و بارنامه است.
فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: سپس پژو به پاسگاه منتقل و با تخلیه بار آن، ۳۴ طاقه پارچه قاچاق کشف و طبق نظر کارشناسان ارزش ریالی آن ۵۰۰ میلیون اعلام شده است.
سردار آقاخانی اضافه کرد: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.
/////////////////////
کشف ۴۳ کیلوگرم تریاک در قم
فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به کشف ۴۳ کیلو و ۶۹۰ گرم تریاک در قم، از دستگيري ۴ قاچاقچی مواد افیونی در این رابطه خبر داد.
سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پيگيري پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد یک قاچاقچی قصد دارد مقدار قابل توجهي تریاک را با کامیون از استان های جنوبی و با عبور از محورهای مواصلاتی استان قم به تهران منتقل کند، بنابراین پیگیری موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه ضمن هماهنگی با مقام قضائی، تیم عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم به یکی از محورهای مواصلاتی اعزام و با تلاش مأموران سرانجام خودرو شناسايي، توقيف و متهم و همدستش دستگير شدند.
سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: سرانجام طی بازرسي از کامیون، ۳۷ کيلو و ۹۴۰ گرم مواد افیونی از نوع ترياک در قالب ۷ بطری پلاستیکی و ۶ بسته وکیوم شده کشف شد.
وی گفت: در عملیاتی دیگر یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور مواصلاتی “کاشان – قم” توقیف و ۵ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک در قالب ۲ بسته کشف و ۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در نهایت متهمان به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند