جانشین فرمانده انتظامی خبرداد:انهدام باند حرفه ای فیشینگ درقم

جانشین فرمانده انتظامی قم از کشف و انهدام باند حرفه ای فیشینگ در قم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ”بهادر اسماعیلی” اظهارداشت:در پی وصول چندین فقره پرونده مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی افراد و پولشویی، کارشناسان پلیس فتا استان برای شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی موضوع را به صورت […]

جانشین فرمانده انتظامی قم از کشف و انهدام باند حرفه ای فیشینگ در قم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ”بهادر اسماعیلی” اظهارداشت:در پی وصول چندین فقره پرونده مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی افراد و پولشویی، کارشناسان پلیس فتا استان برای شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: در ادامه با تلاش شبانه روزی همکاران تعداد ۷ نفر کلاهبردار سایبری از استان های مختلف کشور که از طریق فضای مجازی و از راه دور بایکدیگر مشارکت داشتند،شناسایی و دستگیر شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان قم، میانگین سنی متهمان را ۲۰سال اعلام کرد که با ایجاد لینک های جعلی تحت عناوین مختلف ،اطلاعات بانکی مردم را بدست آورده و از حساب آن ها به صورت غیرمجاز برداشت می کردند.
وی با اشاره به اینکه اعضای این باند ،کارت های بانکی افراد را با مبالغ بالا اجاره می کردند،ادامه داد: تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز که از سوی متهمان انجام شده کشف و در بازرسی از مخفیگاه این افراد نیز تعدادی کارت بانکی، سیم کارت بی هویت ، لب تاپ و موبایل که در امور مجرمانه از آن ها استفاده می کردند، کشف شده است.
سرهنگ اسماعیلی افزود: بخاطر اینکه متهمان در فضای مجازی فعالیت داشتند، با بررسی اقلام توقیفی از آن ها، تا به حال اطلاعات ۲۰ هزار فقره حساب بانکی هک شده افراد مختلف از سراسر کشور احصاء و استخراج شده است.
وی تصریح کرد:متهمان با تکار گیری ترفندهای خاص و درج آگهی کاریابی در سایت دیوار،کارت حساب بانکی افراد را به منظور پولشویی با وعده پرداخت مبالغ بالا اجاره می کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به حمایت و هماهنگی مطلوب دستگاه قضایی، تصریح کرد: قطعا مجرمان به سزای اعمالشان خواهند رسید و دارایی به یغما رفته مالباختگان نیز به آن ها بازگردانده خواهد شد.
سرهنگ اسماعیلی به شهروندان توصیه کرد، به همه لینک ها اطمینان نکنند و ابتدا سایت اصلی را شناسایی و عملیات بانکی را انجام دهند و همچنین از اجاره کارت بانکی و دریافت مبلغ خود داری کرده زیرا در این صورت خودشان نیز مجرم شناخته خواهند شد.