ثبت نام در جشنواره منطقه ­ای اختراعات زردکوه   تا ۱۰ آذر ماه تمدید شد

دبیر شورای علمی بنیاد نخبگان استان قم  با اشاره به تمدید  ثبت نام در جشنوراه اختراعات و ابداعات زردکوه تا ۱۰ آذرماه گفت: جشنواره زردکوه به صورت منطقه ای با حضور مخترعان و مبتکران  استان های قم ، البرز، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری،یزد و مرکزی در۲۲ و ۲۳ آذر ماه به میزبانی استان یزد […]

دبیر شورای علمی بنیاد نخبگان استان قم  با اشاره به تمدید  ثبت نام در جشنوراه اختراعات و ابداعات زردکوه تا ۱۰ آذرماه گفت: جشنواره زردکوه به صورت منطقه ای با حضور مخترعان و مبتکران  استان های قم ، البرز، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری،یزد و مرکزی در۲۲ و ۲۳ آذر ماه به میزبانی استان یزد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،شیرازی گفت: فراخوان ثبت‌نام در جشنواره ابداعات و اختراعات  زردکوه  تا چهار  آذر ماه ادامه دارد و مخترعان استان‌های قم، البرز ، تهران ، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اصفهان و یزد می­توانند با مراجعه به وبگاه بنیاد نخبگان استان قم اقدام به ثبت نام نمایند.

مسوول هماهنگی بنیاد نخبگان استان قم  ادامه داد: جشنواره زردکوه  شامل بخش‌ داوری ، تجاری‌سازی است.

حسین  شیرازی به شرایط شرکت در بخش داوری جشنواره اشاره کرد گفت: کسانی که اختراع آنها به ثبت رسیده و حداکثر سه سال از زمان ثبت آن نگذشته باشد، می‌توانند در این جشنواره منطقه‌ای شرکت کنند.

شیرازی  ادامه داد: اختراعاتی که در فرآیند داوری حدنصاب امتیاز لازم را کسب نمایند می توانند از جایزه نقدی، تسهیلات تجاری‌سازی و ثبت شرکت دانش‌بنیان استفاده نمایند.

وی  افزود: ميزان تازگي اختراع در سطح ملّي وبين‌المللي ، طول عمر فنّاوري حاصل از اختراع ، آثار اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ناشي از به‌كارگيري اختراع ، چگونگي مستندسازي فرايند رشد اختراع، قابليت ورود به بازار و ارزش افزودة اقتصادي و اجتماعي حاصل از تجاري‌سازي اختراع ملاک عمل داوران می باشد.

دبیر شورای علمی بنیاد نخبگان استان قم  گفت: در بخش تجاری سازی اختراعاتی که در سال های گذشته با کسب حد نصاب امتیاز به عنوان اختراع سطح سه یا دو  انتخاب شده‌اند  و محصول خود را تجاری کرده باشند می توانند محصولات خود را ارائه نمایند تا امکان جذب سرمایه‌گذار برای مخترعان  فراهم ‌شود .

وی یادآور شد: تاکنون شش دوره جشنواره ویژه مخترعان استان قم برگزار شده است و ۴۳ نفر از مخترعان استان قم با کسب سطح سه بنیاد از حمایت‌های ویژه و تسهیلات بهره برده‌اند.

حسین شیرازی پایان عنوان کرد: این جشنواره فرصتی خواهد بود تا سطح اختراعات از نظر نوآوری و قابلیت تجاری سازی ارزیابی و بررسی شود و ان شاء الله با ارائه تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان شکل بگیرد.