کل اخبار 4493 اخبار امروز : 0
  • تاریخ : چهارشنبه - ۵ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • ساعت :

    توزیع ۱۵ هزار بسته غذایی میان نیازمندان در قم

    مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قم از ویزیت و ارائه داروی رایگان به بیش از ۲۰ هزار نفر در این استان خبرداد و گفت: در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه به نیازمندان، یک میلیون بسته غذایی در سراسر کشور توزیع می‌شود که ۱۵ هزار عدد از این […]

    مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قم از ویزیت و ارائه داروی رایگان به بیش از ۲۰ هزار نفر در این استان خبرداد و گفت: در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه به نیازمندان، یک میلیون بسته غذایی در سراسر کشور توزیع می‌شود که ۱۵ هزار عدد از این بسته‌ها به استان قم اختصاص دارد.

    به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حسن عندلیب در آیین آغاز رزمایش «همدلی و احسان» که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی گفت: از ابتدای شیوع بیماری چهار درمانگاه سیار را در استان قم مستقر کردیم و روزانه میانگین هزار نفر را ویزیت و داروی رایگان داده‌ایم.

    وی با بیان اینکه در استان قم طی۲۰ روز بیش از ۲۰ هزار نفر ویزیت شده و دارو رایگان دریافت کرده‌اند، افزود: با توجه به ایام عید ضدعفونی معابر استان با همکاری گروه‌های جهادی انجام گرفت و ۱۵ هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم توزیع شد که این عملیات با همت گروه‌های جهادی و بسیج انجام شد.

    مدیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان قم مطرح کرد: بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات مقرر شد که یک میلیون بسته غذایی در سراسر کشور و از این تعداد، ۱۵ هزار بسته غذایی در استان قم میان نیازمندان و آسیب دیده‌گان از ویروس کرونا توزیع شود.

    وی با بیان اینکه شروع این زرمایش از اماکن مقدس و متبرک در پنج استان تهران، قم، مشهد، شیراز و سیستان و بلوچستان است، اظهار کرد: علاوه بر تعداد بسته‌های مورد نظر، هر اندازه که مردم و خیران در ادامه کار به این رزمایش کمک کنند به همان میزان نیز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به نیازمندان کمک خواهد کرد و کمک‌ها افزایش خواهد داشت.

    //////////////

    تلاش ۲۰۰ خادم برای طبخ و بسته‌بندی افطاری حرم مطهر بانوی کرامت

    مسئول مهمانسرای آستان مقدس بانوی کرامت از تهیه روزانه ۳۳ هزار افطاری گرم و سرد در قالب پویش کمک مؤمنانه، ضیافت کریمانه خبرداد و گفت: برای تهیه بخشی از این افطاری‌ها فقط در حرم مطهر، ۱۵ نفر آشپز و سرآشپز، ۸۵ خادم افتخاری آقا برای بسته‌بندی افطاری گرم و ۱۰۰ نفر خادم بانو برای بسته‌بندی افطاری سرد هر روز از هفت صبح تا هشت شب درحال تلاش هستند.

    به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سید محمد موسی کاظمی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی، بر اساس روال سال‌های گذشته اطعام و افطاری روزه‌داران در دستور کار حرم مطهر بانوی کرامت قرار گرفت اما با بروز بیماری کرونا و بسته شدن موقت حرم مطهر این سفره و این ضیافت الهی در منازل مردم برپاشده است.

    مسئول مهمانسرای حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حجم افطاری گرم و سرد، تعداد خادمان و آشپزها افزایش قابل‌توجهی داشته و از هفت صبح لغایت ۲۰ شب درمجموع ۲۰۰ نفر به‌عنوان نیرو در طبخ غذا و بسته‌بندی فعالیت دارند.

    وی افزود: ۱۵ نفر آشپز و سرآشپز، ۸۵ خادم افتخاری آقا برای بسته‌بندی غذای گرم و ۱۰۰ نفر خادم بانو برای بسته‌بندی غذای سرد در این بازه زمانی فعالیت می‌کنند.

    وی یادآور شد: امسال با توجه به افزایش تعداد افطاری‌‎ها، هر روز نزدیک به ۱۰ هزار غذای گرم طبخ و نزدیک به ۲۳ هزار غذای سرد بسته‌بندی می‌شود که این افطاری‌ها در قالب یک بسته شامل دو غذای گرم و سه افطاری سرد میان خانواده‌ها توزیع می‌شود.

    موسی کاظمی در ادامه گفت: فعالیت اصلی در حقیقت به طبخ غذا و بسته‌بندی مربوط می‌شود که بعد از بسته‌بندی و بارگیری در کامیون‌ها، توزیع آن‌ها با دیگر ارگان‌ها و گروه‌های مختلف است که به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده در محلات قم به دست جامعه هدف می‌رسد.

    وی با اشاره به بروز بیماری کرونا و چالش‌های پدیدآمده خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت و درمان روزانه در مهمانسرای حرم مطهر حضور یافته و از خادمان تست کرونا می‌گیرند و هر روز محوطه آشپزخانه و پارکینگ توسط نیروهای بهداشت و درمان ضدعفونی می‌شود و خادمان به صورت مستمر از دستکش، ماسک و کلاه استفاده می‌کنند تا غذایی سالم و بهداشتی در اختیار افراد قرار گیرد. همچنین نماینده‌ای از مدیریت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی قم به صورت مستمر بر فرآیند تهیه و ارسال غذا نظارت دارند.

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا