تدبیر رهبری در فتنه اخیر مانع از دو قطبی‌سازی جامعه شد

امام جمعه موقت کاشان گفت: دشمن همیشه بیدار است و تلاش می‌کند از ظرفیت‌های فتنه‌انگیزی استفاده کند و در فتنه اخیر نیز سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و آشوبگران تلاش کردند به‌نظام اسلامی بزنند که با مدیریت و تدبیری که رهبری به کار گرفتند فتنه در نطفه خاموش شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از […]

امام جمعه موقت کاشان گفت: دشمن همیشه بیدار است و تلاش می‌کند از ظرفیت‌های فتنه‌انگیزی استفاده کند و در فتنه اخیر نیز سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و آشوبگران تلاش کردند به‌نظام اسلامی بزنند که با مدیریت و تدبیری که رهبری به کار گرفتند فتنه در نطفه خاموش شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام احتشام کاشانی شب گذشته بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر اظهار کرد: فاصله گرفتن جوامع اسلامی از سبک زندگی و الگوهای درست قرآنی باعث می‌شود انسان دچار مشکلات عدیده شود و نتواند در فتنه‌ها بصیرت کافی داشته باشد.

وی افزود: خواص جوامع اسلامی باید الگوهای قرآنی را همیشه مدنظر داشته باشند تا بتوانند از این روش به تبیین فتنه‌ها پرداخته و از بروز فتنه‌های مجدد جلوگیری کنند.

احتشام کاشانی خاطرنشان کرد: امام راحل تمام تلاش خود را کردند که این انقلاب دچار فتنه نشود و این نظام اسلامی به دست منافقین و نفوذی‌ها نیافتد و رهبری امروز نیز در همان مسیر گام برمی‌دارند و همواره تأکید می‌کنند که باید در فتنه‌ها هوشیار باشیم و نگذاریم دشمن سوءاستفاده کند.

وی تأکید کرد: اگر جامعه از فرهنگ قرآنی بهره درست و کافی گرفته بود هیچ‌گاه فتنه ۶۸ و ۷۸ به وجود نمی‌آمد و اگر همین فتنه ۷۸ توسط خواص حوزه و دانشگاه به‌درستی در متن جامعه تبیین شده بود فتنه تلخ ۸۸ شکل نمی‌گرفت و کام شیرین ملت بعد از انتخابات تلخ نمی‌شد.

امام‌جمعه موقت کاشان یادآور شد: اگر فتنه ۸۸ هم به‌درستی تبیین شده بود فتنه اخیر بنزینی ۹۸ روی نمی‌داد به همین علت باید دقت شود اگر دمل‌های چرکین در وقت خود مداوا نشوند تبدیل به تومور سرطانی در جامعه می‌شوند و بسترهای فتنه را فراهم می‌کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: راه درست تشخیص فتنه‌ها توجه جدی و عمیق به دستورات و الگوهای قرآنی است و دین‌داری بدون بصیرت و بدون دین‌شناسی و ولایت‌شناسی راه به‌جایی نمی‌برد و انسان هر چه بیشتر تلاش کند از مقصد اصلی دور خواهد شد.

وی در ادامه گفت: رهبری در فتنه اخیر با هوشیاری کامل فتنه‌یابی کرده و نگذاشتند نظام اسلامی و انقلاب آسیب ببیند و مانع از اغتشاشگری گسترده و دوقطبی‌سازی جامعه شدند.

وی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی و نظام ولایت‌فقیه مبتنی بر نظام مردم‌سالاری دینی است به همین علت حتی امام راحل(ره) نیز بعضی از امور را بر عهده نظریه‌پردازی کارشناسان واگذار کرده و مستقیماً دخالت نمی‌کردند و مقام معظم رهبری نیز در موضوع هدفمندی بنزین کاملاً شفاف اعلام کردند که سررشته ندارند و از تصمیم سران قوا و نظریه کارشناسان حمایت می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: دشمن همیشه بیدار است و تلاش می‌کند از ظرفیت‌های فتنه‌انگیزی سوءاستفاده کند و در فتنه اخیر نیز سلطنت‌طلب‌ها، منافقین و آشوبگران تلاش کردند به‌نظام اسلامی بزنند که با مدیریت و تدبیری که رهبری به کار گرفتند فتنه در نطفه خاموش شد.