به تور افتادن  خبرنگاران قمی در تور قم گردی

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در طی یک اقدامی جالب ،برای اولین بار در ایام نوروز،اصحاب رسانه قم را به تور قم گردی بردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ،در این تور نیم روز که صبح امروز به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم صورت گرفت، ،برای اولین بار در ایام نوروز،اصحاب رسانه […]

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در طی یک اقدامی جالب ،برای اولین بار در ایام نوروز،اصحاب رسانه قم را به تور قم گردی بردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ،در این تور نیم روز که صبح امروز به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم صورت گرفت، ،برای اولین بار در ایام نوروز،اصحاب رسانه قم را به قم گردی بردند.

در ابتدای این تور ،خبرنگاران از دنیا کتاب بازدید کردند،سپس عازم خانه تاریخی زند ،تیمچه بازار قم وخانه یزدان پناه شدند ودر حین این برنامه ،مستمع اجرای برنامه شاد شاهنامه خوانی به همراه مردم در یکی از خانه های تاریخی قم شدند.

حمید نادری ،رئیس اداره  گردشگری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار ۷مدل تور گردشگری برگزار کردیم،اظهار داشت:از این ۷مدل ۳مورد آن رایگان،و۴مدل آن با هزینه های معقول ومختلف است که مردم از طریق سامانه ۱۳۷درطی ثبت نامی  که انجام می دهند،به اختیار خود هرنوع از تورهارا انتخاب وعازم این تورها می شوند.

وی گفت:تورهای رایگان ما شامل زیارتگاه ها،امام زاده ها،شهر گردی ومحله گردی هست وتورهای هزینه ای ما شامل دریاچه نمک،کاروان سراها،بازدید از کارگاه های صنایع دستی،روستا گردی وطبیعت گردی می شود.

وی خاطر نشان کرد:تاکنون بیش از ۲هزار نفر درطی این روزها،از این تورها بهره بردند.ودر نظر داریم که در آینده نزدیک ،تورهای قم گردی در فصل تابستان برای گردشگران خارجی نیز برپا نماییم.

همچنین در نظر داریم که در ایام تابستان،جشنواره بزرگ غذاهای ایرانی در قم راه اندازی نماییم.

مهندس حسین قوامیان،مدیر مجموعه دنیای کتاب نیز با اشاره به گنجاندن این مجموعه فرهنگی در تور قم گردی،اظهار داشت:ما برای تشویق مردم به خواندن وخرید کتاب،تخفیف ویژه عیدانه را اختصاص دادیم که در میان هتل های استان این بن تخفیف را توزیع کردیم.

وی افزود:در روز بین ۵۰۰تا۷۰۰بازدید کننده در ایام نوروزی از این مجموعه داشتیم که ۲۵درصد آنها از طریق تور قم گردی بودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:ما در مجموعه دنیای کتاب ،همه نوع کتاب ودر سلایق مختلف داریم از جمله عرضه کتابها به زبان های مختلف.