بزرگترین سالن ورزشی قم به نام شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح شد

همزمان با هفته دولت، بزرگترین سالن ورزشی استان با گنجایش ۳هزار و ۵۰۰ نفر به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مجموعه خانه مهندس نظام مهندسی قم  اقتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مهندس امین مقومی، در مراسم افتتاح سالن ورزشی سه هزار و ۵۰۰ نفره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در […]

همزمان با هفته دولت، بزرگترین سالن ورزشی استان با گنجایش ۳هزار و ۵۰۰ نفر به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مجموعه خانه مهندس نظام مهندسی قم  اقتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مهندس امین مقومی، در مراسم افتتاح سالن ورزشی سه هزار و ۵۰۰ نفره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: سالن ورزشی شهید سلیمانی با تلاش و پیگیری هیات مدیره فعلی و گذشته این سازمان به سرانجام رسید و امروز به الگویی برای کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به نامگذاری این سالن که بزرگترین سالن ورزشی استان قم به شمار می رود اظهار داشت: در زمان شروع به کار این سالن ورزشی، تصور نمی کردیم روزی برسد که نام این سالن به نام حاج قاسم سلیمانی باشد؛ اما بعد از شهادت این سردار عزیز، نامگذاری این سالن ورزشی به نام ایشان کمترین کاری بود که هیات مدیره سازمان و مجموعه مهندسان استان می توانستند انجام دهد که البته این نامگذاری برکات فراوانی نیز با خود به همراه داشت.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا، این مجموعه برای استقرار بیمارستان سیار در اختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و خدمات درمانی خوبی با همکاری سازمان نظام مهندسی به اهالی منطقه پردیسان ارائه شد.

وی با بیان اینکه زمین مجموعه خانه مهندس در سال ۹۰ به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم واگذار شد اظهار داشت: احداث این مجموعه از دوره هیات مدیره پنجم سازمان آغاز شد که دو هدف تحقق سازمان الکترونیک و خانواده محور بودن پروژه، در دستور کار قرار گرفت.

مقومی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت سالن ورزشی مجموعه خانه مهندس در سال ۹۵ آغاز شد و امروز شاهد بهره برداری رسمی آن در مساحتی به وسعت ۴ هزار و ۱۱۶ مترمربع هستیم که سازه این سالن ورزشی در سال ۹۶ جزء ده طرح برتر فولادی کشور شناخته شد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: برای مجموعه خانه مهندس کاربری های متفاوتی برای اعضای سازمان و خانواده ایشان و همچنین شهروندان منطقه پردیسان در نظر گرفته شده که از جمله آن می توان به زمین چمن مصنوعی، پیست اسکیت، پیشت دوچرخه سواری، زمین مینی گلف ، تیس خاکی  و مجموعه ای برای کودکان و بانوان اشاره کرد.

وی ابراز داشت: قطعه زمینی نیز در مجاورت مجموعه خانه مهندس در اختیار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم قرار گرفته که امیدواریم با مطالعاتی که صورت خواهد گرفت به گونه برای بهره برداری مناسب برنامه ریزی شود تا این مجموعه بتواند هزینه ها خود را پوشش دهد که البته این امر با حمایت استاندار و سایر مسئولان امکان پذیر است.

مقومی ابراز داشت: امیدواریم تا پایان دوره هیات مدیره فعلی بتوانیم ساختمان اداری سازمان را در همین مجموعه به اتمام برسانیم که در این صورت تمامی خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان قم به صورت الکترونیک ارائه خواهد شد و شهروندان نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت و در صورت ضرورت، دفاتری در سطح شهر دایر می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در ادامه با اشاره به بخشی از وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این سردار شهید در وصیت نامه خود آورده؛  حکومت ها عامل اصلی استحکام و از طرفی نیز عامل مهم از هم پاشیدن خانواده ها هستند که این امر نشاندهنده آن است که می بایست به موضوع خانواده اهمیت ویژه ای داد.

وی با اشاره به سیاست های کلی نظام در بخش خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری ابراز داشت: یکی از بندهای این سیاست ها تغییر نظام مسکن و شهرسازی با محوریت خانواده است که امیدواریم با حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوان در این زمینه اقداماتی صورت داد.

مقومی بیان داشت: احداث خانه مهندس دراستان قم نمونه و الگویی برای کشور شده و در این راستا یکی از برنامه های شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور نیز راه اندازی خانه های مهندس در استانهای مختلف است.

دکتر بهرام سرمست استاندار قم نیز در مراسم افتتاح سالن ورزشی سه هزار و ۵۰۰ نفر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس اظهار داشت : از تلاش های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم که با احداث این مجموعه ورزشی در راستای افزایش سرانه ورزشی استان به خصوص در منطقه پرتراکم پردیسان گام خوبی برداشتند تقدیر می کنیم و این امر نشان دهنده آن است که این سازمان به عنوان یک تشکل غیرانتفاعی و یک نهاد مدنی به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته و چنین مجموعه ای را احداث کرده است.

سرمست افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در زمان شیوع ویروس کرونا در قم نیز اقدامات خوبی انجام داد و در آن برهه حساس و پراضطراب برای استقرار بیمارستان سیار ارتش تلاش های تحسین برانگیزی صورت داد و  امروز نیز در راستای ارتقاء سلامت مهندسان و اقشار مختلف مردم به عرصه ورزش ورود کرده که این نشان از مسئولیت پذیری اجتماعی مهندسان دارد.

استاندار قم گفت: موضوع مهمی که در احداث این مجموعه ملاک عمل قرار گرفته، ساخت و ساز با کیفیت بوده است که بر همین اساس سازه این سالن ورزشی نیز در سطح کشور مطرح شده و امیدواریم با نقش آفرینی مهندسان شاهد ارتقاء روز افزون کیفیت ساخت و سازها در استان نیز باشیم.

سرمست ابراز داشت: در شرایط فعلی کشور که با انوع فشارهای اقتصادی مواجه هستیم به خصوص در شش ماهه اخیر که با بیماری عالم گیر کرونا درگیر هستیم،  مدیریت کشور تحت فرامین مقام معظم رهبری و سیاست های دولت مبتنی بر آن بوده که در کنار توجه به سلامت مردم به موضوع اقتصاد و امنیت نیز توجه شود.

استاندار قم با بیان اینکه در راستای مقابله با ویروس کرونا اقدامات خوبی در استان صورت گرفت افزود: در طی این مدت با فراز و نشیب های فراوانی مواجه بودیم و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در زمینه مدیریت بیماری کرونا امروز به الگوی موفق مدیریتی تبدیل شده و این موضوع در باور جهان نمی گنجد که ایران بتواند همزمان در عرصه سلامت، اقتصاد و امنیت مدیریت خوبی را به نمایش بگذارد.

وی عنوان کرد:  بدون رهبری های مقام معظم رهبری و همراهی اقشار مختلف مردم، مدیریت بیماری کرونا امکان پذیر نبود و امروز شاهد وفاق و همدلی خوبی در بین جامعه هستیم و این نشاندهنده آن است که هر چند کرونا تحدید به شمار می رود، اما فرصت هایی نیز با خود به همراه داشته که از جمله مهمترین آنها همدلی مردم و مسئولان بوده است.

سرمست ادامه داد: ملت ایران همواره نشان داده در بحران ها از خدمتگزاران خود حمایت می کنند که باید قدران این مردم عزیز بود.

در این مراسم امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام ذوالنور نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیتی ملی و سیاست خارجی مجلس و برخی دیگر از مسئولان استان حضور داشتند.