برگزاری پیش همایش اندیشه های سیاسی و اجتماعی آیت الله فاضل لنکرانی

مسؤول گروه فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: پیش همایش اندیشه های سیاسی و اجتماعی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی یکشنبه  ۶ تیرماه سال جاری با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،حجت الاسلام عبدخدایی ظهر امروز در کنفرانس […]

مسؤول گروه فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: پیش همایش اندیشه های سیاسی و اجتماعی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی یکشنبه  ۶ تیرماه سال جاری با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،حجت الاسلام عبدخدایی ظهر امروز در کنفرانس خبری از برگزاری همایش اندیشه های سیاسی و اجتماعی مرجع انقلابی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) خبرداد و اظهار داشت: این همایش از سوی معاونت پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه قبل از برگزاری این همایش چندپیش همایش برگزار خواهد شد، اضافه کرد: نخستین پیش همایش اندیشه های سیاسی و اجتماعی مرجع انقلابی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره)در روز یکشنبه ۶ تیرماه سال جاری با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، حجت الاسلام احمد مبلغی و حجت الاسلام حمید پارسانیا در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار خواهد شد.

عبدخدایی با اشاره به شخصیت علمی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی (ره) بیان کرد: این عالم فرزانه علاوه بر شخصیت علمی قوی، ارتباط تنگاتنگی با بنیانگذار انقلاب داشته و شرح دهنده مکتب فقهی امام در حکومت و اداره اسلامی جامعه بودند.

وی با تاکید براینکه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی (ره) شارح مکتب فقهی امام بود، تصریح کرد: در این راستا بر خود واجب دیدیم که با برگزاری همایشی هم در باب مبانی فقهی آیت الله فاضل لنکرانی و هم در اندیشه های اجتماعی و سیاسی ایشان تحقیق و بررسی علمی انجام شود.

دبیر همایش اندیشه های سیاسی و اجتماعی مرجع انقلابی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) خاطرنشان کرد: همایش اصلی در سال ۱۴۰۲ برگزار می شود و در این راستا فعالیت دو ساله طراحی شده است.

وی از تشکیل سه کمیسیون با موضوعات فقه سیاسی، اصول فقه سیاسی و اندیشه های اجتماعی و سیاسی برای این همایش خبر داد و گفت: از اساتید و دانشمندان برجسته در این زمینه بهره گرفته شده است و از مقالات، پایان نامه ها و رساله هایی که تدوین می شود حمایت خواهد شد.

مسؤول گروه فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) اظهار کرد: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی هم به لحاظ تئوریک و هم به لحاظ عملی از بنیانگذاران و مؤسسان نظام جمهوری اسلامی  بوده اند؛ جا دارد سیره علمی و عملی این عالم بزرگ مورد واکاوی قرار گیرد.

عبدخدایی با تاکید براینکه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی از مراجعی بودند که در زمان حیات؛ امکان تصدی بسیاری از مناصب حکومتی برای ایشان فراهم بود، گفت: اما این عالم فقید به تولید مباحث فقهی مرتبط با نظام و حکومت اسلامی بسنده کرد.

مسؤول گروه فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با ابراز تاسف از اینکه مسئله فقه سیاسی از سوی محققین و پژوهشگران مورد غفلت واقع شده است، گفت: مشکلاتی که در عرصه مدیریت جامعه به وجود آمده است بی ارتباط با این غفلت نیست.