برگزاری روز بزرگداشت شهدا با۲۲ عنوان برنامه وباحضور خانواده معظم شهدا

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: همزمان با روز بزرگداشت شهدا ۲۲ عنوان برنامه با حضور خانواده معظم شهدا، مردم و مسوولان و خادمان به شهدا در قم اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار سید جواد هاشمی در نشست خبری با رسانه به مناسبت بزرگداشت روز شهدا افزود: در […]

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: همزمان با روز بزرگداشت شهدا ۲۲ عنوان برنامه با حضور خانواده معظم شهدا، مردم و مسوولان و خادمان به شهدا در قم اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار سید جواد هاشمی در نشست خبری با رسانه به مناسبت بزرگداشت روز شهدا افزود: در روز بزرگداشت شهدا مصادف با ۲۲ اسفند طبق روال هر ساله ستاد بزرگداشت روز شهدا در بنیاد شهید وامور ایثارگران استان تشکیل و ۲۲ عنوان برنامه از جمله برگزاری صبحگاه مشترک در گلزار شهدا، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با شهدایی که روز ۲۲ اسفند به دنیا آمده یا به شهادت رسیده اند، برگزاری شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خادمان به فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته شده است.
از دیگر برنامه های ستاد روز شهدا ، نشست با ائمه جمعه بخش ها به منظور تاکید و معرفی روز شهید در خطبه های نماز جمعه و سخنرانی مدیرکل بنیاد پیش از خطبه های نماز جمعه قم ،کاشت نهال به نام شهدا، حضور پیام آوران ایثار در اماکن فرهنگی و آموزشی از سوی تشکل پیام آوران ایثار، مسابقه انشا نویسی بنام شهدا است.
وی ادامه داد: همچنین ستاد روز بزرگداشت شهدا برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از بازنشستگان و کارکنان بنیاد شهید وامور ایثارگران، ایجاد فضای تبلیغاتی در سطح شهر و محل برگزاری نماز جمعه و اجرای نمایشگاه و میز خدمت در مصلای نماز جمعه را برنامه ریزی نموده است.
سردار هاشمی عنوان کرد: روز بزرگداشت شهدا فرصتی است برای تجدید عهد و پیمان با شهدا تا در پیچ و خم روزگار گرفتار غبار فراموشی نشویم و جانمان را با عطر یاد شهدا و راه شهدا که همانا حرکت در مسیر سعادت است خوشبو نماییم.
وی تاکید کرد: ۷۷ گلزار شهید نماد اقتدار ،عزت، سربلندی و آزادگی امتی است که درس آموز مکتب عاشورا است و هیچگاه زیر بار ظلم و ستم نخواهد رفت و با همان روحیه ایثار وشهادت ۴۰ سال تحت لوای پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی و با تاسی به ولایت فقیه استقلال خویش را حفظ نموده و دشمنان را به زانو در آورده است.
وی بیان داشت: دیدار از خانواده معظم شهدا همانا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و مفتخریم امسال از ۸۰۰۰ خانواده معظم شهید و ایثارگر تکریم صورت گرفت و این طرح همچنان ادامه دارد. از دیگر اقدامات بنیاد در ارتباط با جامعه هدف ملاقات مدیرکل با خانواده معظم شهدا و ایثارگران با ثبت ۶۶۰  ملاقات در مناطق بنیاد است.
وی به عملکرد بنیاد در سال جاری پرداخت و افزود: تخصیص وام مسکن به میزان ۴۹۷ نفر در سالجاری ، ایجاد اشتغال و فرصت شغلی برای ۸۷۹ نفر در قالب ارایه وام و برنامه های آموزشی و مشاوره و استفاده از سهمیه اشتغال برای ۱۹۵نفر از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم ادامه داد: در بخش آموزش خانواده ۷۵۰۰نفر در دوره های آموزش خانواده حضور یافتند، و ارایه خدمات مشاوره در مرکز مشاوره شاهد به ۳۵۰۰ نفر ارایه شده است.
سردار هاشمی به خدمات درمانی ارایه شده اشاره کرد و افزود: در قالب طرح پایش سلامت به ۴۲۰۰نفر ، بیمه پایه برای ۱۹هزار و ۵۱۶ نفر و بیمه مکمل برای ۳۸هزار و ۱۵۴ نفر خدمات ارایه شده است همچنین مراکز طرف قرارداد بنیاد ۱۳۵ مرکز و پزشکان طرف قرارداد ۷۴ نفر هستند.
وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز نصب بیش از ۹۰۰بنر شهید در قالب ارایه تصاویر و وصایای شهدا به زبانهای مختلف دنیا و نصب بنر تنها تصاویر شهدا ۱۸۰۰بنر با هدف ارتباط نسلهای انقلاب با شهدا انجام شده است.
وی تاکید کرد: در حوزه نخبگان ایجاد پرونده برای ۴۴۳ نخبه شاهد و ایثارگر انجام شده است که از این تعداد حدود ۳۰۰نفر دارای مدرک دکتراو کارشناسی ارشد هستند،۵۰ نفر هیات علمی و ۶۳ نفر از پزشکان می باشند.