باوجود محدودیت‌های کرونا،طی یک سال ۱۴نمایش درقم به روی صحنه بردیم

با حضور معاون هنری، مسئول و کارشناسان حوزه هنری قم، از سرپرستان کارگروه‌های باشگاه تئاتر تجربه تقدیر شد. به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم،‌ عصر یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حضور محمد غفاری معاون هنری،‌ احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی و محمدرضا آزاد کارشناس این […]

با حضور معاون هنری، مسئول و کارشناسان حوزه هنری قم، از سرپرستان کارگروه‌های باشگاه تئاتر تجربه تقدیر شد.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم،‌ عصر یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حضور محمد غفاری معاون هنری،‌ احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی و محمدرضا آزاد کارشناس این واحد و محمد مهدی بهمنی مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان قم از مسئولین کارگروه‌های ۱۲ گانه باشگاه تئاتر تجربه تقدیر شد.
در ابتدای این مراسم که در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار می‌شد احمد سلیمانی به مرور فعالیت‌های باشگاه تئاتر تجربه در سال ۱۳۹۹ پرداخت و گفت: «سال گذشته با وجود محدودیت‌هایی که کرونا به بار آورد بواسطه فعالیت‌های باشگاه تئاتر تجربه موفق شدیم ۱۴ نمایش را در ۷۲ سانس با حضور محدود تماشاگران به روی صحنه ببریم. کاری که در کمتر نقطه‌ای از کشور شاهدش بودیم.»

وی در ادامه به سطح کیفی نمایش‌های تولید شده در باشگاه تئاتر تجربه اشاره کرد و گفت: «کارها آنقدر با کیفیت بودند که به راحتی قابلیت اجرای عمومی دارند و اگر همین فردا محدودیت‌های ناشی از بیماری کوئید ۱۹ برداشته شود، آماده‌ایم که تک‌تک نمایش‌ها را به اجراء و قضاوت عمومی بگذاریم. خوشبختانه سطح کارها مطلوب بود و اصلا نمی‌توانیم بگوئیم کارهای اجرا شده هنرجویی بودند، به همین خاطر از امسال در باشگاه تئاتر تجربه دیگر کار و اجرای هنرجویی نخواهیم داشت و در صدد این هستیم که بچه‌های باشگاه با دیگر گروه‌های حرفه‌ای شهر همکاری و تعامل کاری داشته‌باشند.»

احمد سلیمانی در ادامه با اشاره به سابقه فعالیت‌های باشگاه در سال‌ها گذشت،‌ گفت: «نهالی که کاشتیم، حالا در حال رشد است. امروز در قم هر کس هر کجا نیاز به بازیگر یا عوامل نمایشی دارد سراغ بچه‌های باشگاه تئاتر تجربه می‌آید. اینکه استاد علی فرحناک رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هر هفته و در چهارشنبه‌های نقد حاضر می‌شد تا به نقد نمایش‌ها اجرا شده بپردازد به این دلیل است که احساس می‌کند که در حوزه هنری اتفاقات خوبی رخ می‌دهد که در آینده تئاتر استان و کشور سرنوشت‌ساز خواهد بود.»

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم در ادامه با تاکید بر استمرا و پیگیری حرکت اتفاق افتاده در باشگاه تئاتر تجربه به مرور طراح‌ها و برنامه‌های واحد نمایش حوزه هنری استان برای باشگاه تئاتر تجربه در سال پیش‌رو پرداخت و بر ادامه فعالیت‌ها آموزشی این باشگاه تاکید کرد.

همچنین محمد مهدی بهمنی مدیر روابط عمومی حوزه هنری قم در سخنانی کوتاه ضمن قدردانی از فعالیت‌های کارگروه روابط عمومی باشگاه تئاتر تجربه متذکر شد: «شاید دوستانی که در حوزه انتشار و معرفی آثار و اتفاقات نمایشی و با رویکرد روابط عمومی در باشگاه فعالیت کردند و یاور ما در روابط عمومی بودند آنقدرها دیده نشوند اما در دیده شدن روندی که در باشگاه اتفاق افتاده، ثبت و ضبط و ماندگاری این اتفاق نقش مهمی ایفاء می‌کنند. حتی اگر خبر یک اتفاق آنقدرها که باید دیده نشود اما در آینده برای رجوع به اتفاقی که امروز می‌افتد،‌ خبر و عکس آن است که بر جا می‌ماند. در واقع بچه‌های روابط عمومی از خودشان می‌گذرند تا اسم و رسم دیگران را ماندگار کند.»

در پایان این مراسم از سرپرستان کارگروه‌های تخصصی باشگاه تئاتر تجربه به ترتیب نیز تقدیر شد. مصطفی مقیمی سرپرست کارگروه روابط عمومی، ‌علی صدیق سرپرست کارگروه بازیگری، رضا جعفری و حدیث جعفری سرپرستان کارگروه کارگردانی، سجاد ترابیان سرپرست کارگروه نویسندگی، فاطمه عبدالله‌زاده سرپرست کارگروه طراحی لباس و صحنه، منصوره اسدی سرپرست کارگروه نمایش عروسکی، علیرضا وفایی سرپرست کارگروه تولید، هومن پیری سرپرست کارگروه نور، مهدیه احمدی سرپرست کارگروه گریم، مهدی برقعی سرپرست کارگروه طراحی صدا و ‌پریسا طراوتی سرپرست کارگروه آموزش و پژوهش.