باند سارقان مغازه به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در قم متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری اعضای باند سارقان مغازه به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سردار” عبدالرضا آقاخانی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پي سرقت هاي متعدد مغازه در سطح شهر مقدس قم موجب شد تا دستگيري سارقان […]

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری اعضای باند سارقان مغازه به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سردار” عبدالرضا آقاخانی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پي سرقت هاي متعدد مغازه در سطح شهر مقدس قم موجب شد تا دستگيري سارقان و مهار اين گونه از سرقت ها با جديت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گيرد.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد خانمي به هويت معلوم تعدادي چادر زنانه را در منزلش مخفي کرده و احتمال سرقتي بودن آن متصور مي باشد بنابراین با توجه به وقوع سرقت اخير مغازه چادر فروشي به ارزش تقريبي ۶۰۰ ميليون ریال، بلافاصله ماموران با هماهنگی مقام قضائي نامبرده را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگير کردند.

سردار آقاخانی ادامه داد: تعداد ۳۰۷ ثوب چادر زنانه و ۳۰ ثوب شال توسط ماموران کشف و مالباخته موصوف در این زمینه نیز شناسايي شد.

وی اضافه کرد: در تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان، ۶ نفر از اعضای این باند که همگی سابقه دار بودند، شناسايي و ۳ نفر از متهمان در این رابطه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان بیان داشت: در بازرسی از مخفيگاه متهمان اموال مسروقه ای شامل ۵ دستگاه کولر گازي،۵ دستگاه برقي ،۵ دستگاه چرخ گوشت،۲ دستگاه تلویزيون،۲ دستگاه چرخ خياطي و يک دستگاه خودرو پرايد مسروقه کشف شد.

سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: تحقيقات پيرامون دستگيري ديگر اعضاي این باند و کشف ساير سرقت هاي احتمالي آنان همچنان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان ادامه دارد.

ویژگی های روان‌شناختی فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: به دلیل اینکه اغلب ارتباطات در فضای مجازی بصورت نوشتاری است ، فاقد احساسی است که در فضای واقعی از طریق قدم زدن، سخن گفتن به دست می آید پس بایستی به ویژگی های روان شناختی آن شناخت کافی پیدا کرد.

سرهنگ” علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: افراد با وجود امکانات ارتباطی در فضای مجازی دیگر اهمیتی به کیفیت روابط نمی­ دهند و این مسئله به کاهش بیشتر احساسات منجر می شود.

وی افزود: علیرغم امکانات چندرسانه‌ای موجود در فضای مجازی هنوز هم قسمت عمده‌ای از ارتباطات در فضای مجازی را ارتباطات متنی در قالب ایمیل و چت تشکیل می­دهد.

سرهنگ موالی ادامه داد:  افراد در فضای مجازی به دلیل نبود راهنماهای چهره ­ای می­ توانند بازنمایی‌های متفاوتی از خود ارائه دهند که بایستی همواره مواظب باشید.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به ارتباطات همزمان اضافه کرد: ارتباطات هم‌زمان یعنی اینکه دو نفر در یک‌زمان از طریق اینترنت با هم ارتباط برقرار کنند در این‌گونه ارتباط اشخاص با افراد مختلف و گوناگونی ارتباط برقرار کرده و رفته‌رفته یاد می­ گیرند که با هرکسی چگونه باید ارتباط برقرار کنند.

سرهنگ موالی بیان داشت: وابستگی شدید افراد به فضای مجازی باعث می­ شود که بخش­ های مهمی از فعالیت روزمره‌خود را در این فضا انجام دهیم و باعث ظهور اعتیاد اینترنتی به معنای استفاده بیش‌ از حد از اینترنت شود که گاهی به بیماری ­های جسمی یا روانی منجر می ­شود، مواردی از افسردگی بر اثر استفاده مدام از اینترنت مشاهده شده که ثابت می­ کند این افسردگی چیزی بیش از یک فرض است،اتاق­ های گفتگو منبع اصلی اعتیاد اینترنتی هستند.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: واقعیت در مورد اینترنت این است که گاهی این رسانه­ جدید باعث بروز یکسری پیامدهای روانی برای کاربران می­ شود، به‌عنوان ‌مثال اینترنت امروزه بخش بزرگی از زمانی را که می ­توانیم با خانواده بگذرانیم به خود اختصاص می­ دهد.