بازديدرئيس مجلس شوراي اسلامي واستاندار قم ازحوزه بالادست قمرود

بعلت وقوع سيلاب در روزهاي اخير در استان قم، رئيس مجلس شوراي اسلامي و استاندار قم از حوزه بالادست رودخانه قمرود بازديد کردند و خسارات ناشی از سیل را بررسی کردند . به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استاندار قم، رئيس مجلس شوراي اسلامي به همراه استاندار قم و معاونين […]

بعلت وقوع سيلاب در روزهاي اخير در استان قم، رئيس مجلس شوراي اسلامي و استاندار قم از حوزه بالادست رودخانه قمرود بازديد کردند و خسارات ناشی از سیل را بررسی کردند .
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استاندار قم، رئيس مجلس شوراي اسلامي به همراه استاندار قم و معاونين استاندار و نيز جمعي از مديران استان از مناطق بالادست رودخانه قمرود بازديد نمودند.
در این برنامه از مسير رودخانه قمرود در شهر قم بازدید و اقدامات كنترلي مديريت استان قم در اين مقوله تشريح شد.
بررسي سيلاب و آبگرفتگي در روستاي پاچيان از شاخه هاي آبريز رودخانه قره چاي و جريان شديد آب در رودخانه دولت آباد بخش جعفريه از برنامه هاي ديگر اين بازديد بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار قم همچنین با حضور در بخش خلجستان از رودخانه قاهان روستاي آقلك و نيز رودخانه روستاي نايه بازديد کردند و در جريان خسارات و خرابي هاي ناشي از سيل در روستاي نايه قرار گرفتند، كه دستور برآورد خسارات و پرداخت به روستاييان نيز صادر شد.
حضور در سد ۱۵ خرداد و نيز مناطق بالادست قمرود و محل ورود آب اين رودخانه به سد ۱۵ خرداد در نزديكي شهر محلات برنامه پاياني اين بازديد بود.
پيش از اين بازديد یک روزه، در جلسه رئيس مجلس شورای اسلامی با استاندار قم وضعيت استان در مقابله و پيشگيري از وقوع سيل و هر گونه خسارت احتمالي بررسي شد.
استاندار قم در اين جلسه بر اقدامات به موقع استان در پيشگيري از حوادث ناگوار در اثر وقوع سيل در استان تأكيد و راه حل عبور از بحران ها را مدیریت و فرماندهي هماهنگ دانست.

استاندار قم خبرداد:

ارسال تجهیزات امدادی و امکانات اولیه برای سیل زدگان لرستان از قم

استاندار قم از ارسال تجهیزات امدادی و امکانات اولیه برای سیل زدگان لرستان، توسط ستاد مدیریت بحران استان قم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم با اشاره به جلسه روز گذشته شورای مدیریت بحران استان قم گفت: در این جلسه مسئله ی سیل لرستان مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار قم گفت: با توجه به مدیریت مطلوب بارش های اخیر در قم توسط ستاد مدیریت بحران استان، قابلیت ارسال تعدادی از امکانات استان قم برای استان لرستان فراهم گردیده و با هماهنگی ادارات دولتی و دستگاه های امدادی لیستی از تجهیزات قابل ارسال تهیه گردید.

وی گفت: تجهیزات ارسالی شامل ۲ دستگاه پمپ کف کش، ۲ دستگاه ماشین آتش نشانی، ۲ دستگاه پمپ آتش نشانی، ۲ دستگاه ماشین نمک پاش، یک دستگاه لودر، ۲ دستگاه تانکرآبرسانی، ۸ دستگاه کمپرسی،۴۰۰ تخته چادر، ۲۸۰۰ تخته پتو و ۱۰۰۰ تخته موکت می باشند.