ایمن سازی نقاط بحرانی خطوط انتقال آب استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از ایمن‌سازی نقاط بحرانی خطوط انتقال آبرسانی استان با اعتباری افزون بر ۴ میلیارد ریال خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور با اشاره به نقش حیاتی خطوط انتقال آبرسانی ۱۵ […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از ایمن‌سازی نقاط بحرانی خطوط انتقال آبرسانی استان با اعتباری افزون بر ۴ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور با اشاره به نقش حیاتی خطوط انتقال آبرسانی ۱۵ خرداد و مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا برای تأمین آب مورد نیاز شهر قم و روستاهای اطراف، گفت: با توجه به قرار گرفتن این خطوط در مسیر رودخانه‌های فصلی، نگهداری و ایمن‌سازی آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در همین راستا به بارش‌های اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ اشاره کرد و یادآور شد: در پی این بارش‌ها، سیلاب‌هایی جاری و منجر به آبشستگی برخی از نقاط خطوط انتقال آبرسانی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه شسته شدن خاک اطراف لوله‌های آب، احتمال شکستگی را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: ۲۰ نقطه از خط انتقال ۱۵ خرداد در مسیر رودخانه‌های فصلی وجود دارد که سبب آبشستگی اطراف لوله و جاده دسترسی خط انتقال شده است.

وی با اشاره به اولویت‌بندی صورت گرفته در خصوص ایمن‌سازی نقاط بحرانی خطوط انتقال، اذعان داشت: دو نقطه بحرانی از خط ۱۵ خرداد و ۵ نقطه بحرانی از خط انتقال مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا شناسایی و به منظور ایمن‌سازی این نقاط برنامه‌ریزی لازم انجام شد.

دکتر صادق پور اعتبارات ایمن‌سازی نقاط بحرانی و اولویت‌دار خط ۱۵ خرداد و خط مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا افزون بر ۴ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های فراوان در پاییز و زمستان سال جاری سعی شد که هر چه سریع‌تر عملیات ایمن‌سازی نقاط بحرانی شروع شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ایمن‌سازی نقاط اولویت‌دار خط انتقال ۱۵ خرداد از ابتدای مهرماه آغاز و در کمتر از سه ماه به پایان رسید، گفت: سه‌نقطه از نقاط بحرانی و اولویت‌دار خط انتقال مجتمع آبرسانی ۸۰ روستا نیز ایمن‌سازی شد و عملیات اجرایی دو نقطه دیگر نیز تا ۱۰ روز آینده به پایان می‌رسد.