انتقاد از رهاسازی پروژه چهل اختران/ ۴۸ هکتاری پردیسان باید در شهر هزینه شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست به داد مدیریت شهری برسند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از شهرنیوز، محمود مسگری که امروز در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم سخن می گفت با اشاره به الحاق اخیر ۵۶۰ هکتار به شهر بیان کرد: […]

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست به داد مدیریت شهری برسند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از شهرنیوز، محمود مسگری که امروز در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم سخن می گفت با اشاره به الحاق اخیر ۵۶۰ هکتار به شهر بیان کرد: غم انگیزتر از این ۵۶۰ هکتار، حکایت ۴۸ هکتاری است که قرار بود پشتیبان تکمیل طرح های اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) باشد، ولی محقق نشد و همچنان مرکز شهر قم با ویرانه هایی همراه است.

وی با انتقاد از مدیریت استان درباره رهاسازی پروژه هایی مانند ساماندهی چهل اختران تصریح کرد: متأسفانه وضعیت به گونه ای پیش می رود که پروژه های مصوّب قبلی رهاشده باقی می ماند و موارد جدید مانند طرح اقدام ملی مسکن مطرح می شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت همراهی و مذاکره مسؤولان با یکدیگر و لزوم دوری از دعوا و کشمکش اذعان کرد: به نظر می رسد مدیریت قم با برخی دعواها در زیر پوست شهر دست و پنجه نرم می کند، دعواهایی که مانند پروژه کیوانفر به نتیجه نرسیده و از این رو ضروری است تا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به داد مدیریت شهری برسند.

مسگری یادآور شد: در این شرایط، انتظاری از دولت نیست، چراکه مواردی مانند اعتبارات بافت فرسوده هم مصوّب می شود، اما اعتبارات همین مصوّبه هم تخصیص داده نمی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از دولت اشاره کرد: این روزها شاهد برخی افتتاح ها در حوزه مدیریت شهرها توسط رئیس جمهور و مسؤولان دولتی هستیم، در حالی که این پروژه ها با پول مردم به نتیجه رسیده، اما افتتاحش را مسؤولان دولتی انجام می دهند.

وی در پایان پیشنهاد داد جلسه ای مشترک بین مسؤولان مدیریت شهری با حضور نمایندگان مردم برگزار شود تا بتوان با گفت و گو  درباره مسائل اخیر مدیریت شهری به جمع بندی نهایی رسید.