از خبرنگاران خوشم می آید/رسانه هایاردوم ناجا هستند

فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم در اولین نشست خبری خود ضمن تجلیل از خبرنگاران و گرامیداشت روز خبرنگار گفت: از خبرنگاران خوشم می آیدو رسانه هایاردوم ناجا هستند،خبرنگاران دیده بان های ناجا و پل ارتباطی خوبی بین مردم و نیروی انتظامی هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در […]

فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم در اولین نشست خبری خود ضمن تجلیل از خبرنگاران و گرامیداشت روز خبرنگار گفت: از خبرنگاران خوشم می آیدو رسانه هایاردوم ناجا هستند،خبرنگاران دیده بان های ناجا و پل ارتباطی خوبی بین مردم و نیروی انتظامی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران استان قم که در فرماندهی نیروی انتظامی قم برگزار شد با اشاره به اثرگذاری اصحاب رسانه در اهداف ناجا و تامین امنیت عنوان کرد: یار و یاوران نیروی انتظامی، جمع اصحاب رسانه هستند و آنان بهترین ظرفیت را در ایجاد تعامل با جامعه و مردم و انتقال مطالبات فراهم می کنند.
وی تاکید کرد: من رسانه‌ای هستم و پنجم هر ماه یک نشست با اصحاب رسانه خواهیم داشت چراکه خبرنگاران پل ارتباطی مردم هستند و انتقاد سازنده خبرنگاران در جهت اصلاح امورات اهمیت زیادی دارد.
آقاخانی بیان کرد: یکی از اهداف مهم ناجا توسعه چتر امنیتی در قم است که به زودی تحقق می یابد و در برنامه‌های شش ماهه دوم سال طرح‌هایی در جهت ارتقای امنیت قم عملیاتی می‌شود.
وی در مورد این طرح ها تصریح کرد: ۲ پایگاه آگاهی در ماه آینده در جهت تقسیم بار آگاهی مرکز به بهره‌برداری می رسد.
فرماندهی انتظامی استان قم اظهار کرد: همچنین قرارگاه پلیس راه قم که آماده افتتاح است در ماه آتی به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: به زودی تعدادی از کلانتری های مصوب غیر دائم که در قم وجود دارد فعال می شود و در جهت ارتقای عده و تجهیزات پاسگاه و کلانتری ها اقدام می کنیم.
وی خاطرنشان کرد:استفاده کامل از توان همه دستگاهها و سازمان ها یکی دیگر از رویکردهای مهم است چرا که امنیت بسته مهمی است که همه در تامین آن شریک اند.
فرماندهی انتظامی استان قم گفت: نقش آفرینی رسانه می تواند در تامین امنیت حائز اهمیت باشد و ما رسانه را در کنار خود می بینیم.
وی افزود: اجرای طرح هایی در مقابله با باندهای بزه کاری همچون سرقت و مواد مخدر و ناهنجاری های اجتماعی یکی از برنامه های مهم در تامین امنیت است.
آقاخانی عنوان کرد: تقویت ارتباطات مردمی و حضور در میان مردم و مساجد در جهت شنیدن نظرات و دیدگاهها و ارتباط جامع با جامعه عظیم روحانیت و مراجع تقلید و ارتباط با خانواده شهدا و ایثارگران و بازنشستگان ناجا و طرح ارتقای معیشت کارکنان از دیگر برنامه های در دست اقدام است.
وی اظهار کرد: تعامل با اعضای شورای تامین مانند سپاه و اطلاعات و مجموعه امنیتی سیاسی استانداری قم و همچنین سیستم قضائی که رویکرد خوبی در برخورد با پرونده های ارجاعی در اسرع وقت دارد از دیگر اهداف تعریف شده است.
فرماندهی انتظامی استان قم بیان کرد: همچنین طرح انتظام بندی استان قم به زودی به صورت میدانی در امور ترافیکی قم اجرایی می شود تا بتوان از سوانح و تصادفات کاست.
وی گفت:یکی از دغدغه های مهم نیروی انتظامی توزیع جزئی مواد مخدر در قم است که به صورت محله ای در جهت مقابله با خرده فروشان اقدام می شود.
آقاخانی ادامه داد:برخورد با مزاحمین خیابانی و توجه به کلانتری ها و پاسگاهها در پاسخگوئی به مردم تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از الویت های مهم از دیگر طرح های مهم در ایجاد امنیت است.
وی خاطرنشان کرد:استفاده از حضور پلیس افتخاری و ظرفیت بسیج و سپاه و علما و ارتقای کمی و کیفی خدمت رسانی از دیگر اهداف مهم است.
گفتنی است در این جلسه برخی از مطالبات اصحاب رسانه از جمله انتشار به موقع اخبار پلیس و به روز رسانی سیستم پاسخگوئی، بازدید مسئولان ناجا از دفاتر روزنامه ها و خبرگزاری ها و همراهی بیشتر در تردد خبرنگاران در آئین ها و مراسم ها مطرح شد. پلیس نیز انتظارات خود را از اصحاب رسانه در زمینه انتقال صحیح اخبار و درج اخبار موثق از طریق کانال پلیس اعلام کرد.
 
* خبرنگاران برتر حوزه انتظامی قم تجلیل شدند
همچنین آیین تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه انتظامی قم امروز با حضور فرمانده انتظامی قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سید رضا علیزاده طباطبایی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این آیین با بیان این که اصحاب رسانه این استان، آگاه، نجیب و پویا هستند گفت: اخبار قم منحصر به این استان نبوده و فرااستانی و فراملی است.
حسینی کاشانی ادامه داد: در قم ۲۵۰ نشریه مکتوب اعم از روزنامه، هفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و غیره به چاپ می رسد و جایگاه رسانه های این استان بالاست.
سرهنگ مهرداد حاجی زاده، معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان قم نیز در این آیین با بیان این که از مردادماه سال گذشته تا مردادماه امسال، سه هزار و ۸۹۹ خبر مربوط به حوزه انتظامی در رسانه های این استان منتشر شده گفت: تعامل اصحاب رسانه با نیروی انتظامی بسیار خوب است و انشاالله در آینده شاهد افزایش این تعامل در جهت رسیدن به امنیت اجتماعی باشیم.