از استانداردهای علمی حوزه‌های علمیه خواهران کوتاه نمی‌آییم

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر ضرورت پایبندی به استانداردهای پژوهشی گفت: برای دست‌یابی به مرجعیت علمی مسائل زنان نباید از استانداردهای پژوهشی کوتاه بیاییم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم اختتامیه هم‌اندیشی معاونان پژوهش مدیریت‌های استانی […]

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر ضرورت پایبندی به استانداردهای پژوهشی گفت: برای دست‌یابی به مرجعیت علمی مسائل زنان نباید از استانداردهای پژوهشی کوتاه بیاییم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم اختتامیه هم‌اندیشی معاونان پژوهش مدیریت‌های استانی و مراکز و موسسات تخصصی سطح چهار (دکتری) حوزه‌های علمیه خواهران که عصر یکشنبه ۶ تیرماه در مجتمع فرهنگی حضرت نرجس(س) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران در افق ۱۴۱۴ باید به مرجعیت علمی مسائل زنان و خانواده دست یابند، گفت: گام نخست این افق در برنامه پنج‌ساله پژوهشی، استانداردسازی و رفع آسیبب‌ها است، در گام پنج‌ساله دوم باید بتوانیم مجموعه‌ای از کارشناسان دینی و حجمی از فعالیت‌های پژوهشی داشته باشیم و در گام سوم به تولیدگر دانش تبدیل شویم تا به عنوان مثال کتاب‌های درسی حوزه را خود بانوان فاضله بنویسند.

وی در تبیین گام نخست این افق بر ضرورت حفظ و پایبندی به استانداردها تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت طلبه را جهت پژوهشگری ارتقا دهیم و سخت‌گیرانه‌ترین استانداردها را برای پژوهش داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عرصه پژوهش را پیش‌ران آینده مشعشع حوزه‌های علمیه خواهران دانست و گفت: اگر قرار است در سال ۱۴۱۴ به جریانی تبدیل شویم که در مسائل زن و خانواده نقش محوری را داشته باشد، باید جرقه‌های آن را در فعالیت‌های حرفه‌ای پژوهشی مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه دست‌یابی به مرجعیت علمی نباید سهل تلقی شود، اضافه کرد: از روزی که حوزه‌های علمیه خواهران تشکیل شده است، نگاه‌ها متوجه این قله بوده است، اما رسیدن به آن نیازمند تحقق عناصر فراوان و اقدامات متعدد آموزشی، پژوهشی و تربیتی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور انبوه‌کاری و کثرت‌گرایی را برخی از چالش‌های دست‌یابی به این هدف دانست و گفت: باید افراد بااستعداد وارد حوزه شوند تا نظام آموزشی دچار افت نشود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت بازخوانی، طراحی و اجرای نظام جامع پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: برای تدوین نظام جامع پژوهشی باید نظام‌های پژوهشی مختلف دنیا را شناسایی و مطالعه کنیم.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی از برگزاری آبرومند انتخابات تمجید و موفقیت و تحقق وعده‌های رییس جمهور منتخب را آرزو کرد.