ازظرفیت های ملی واستانی برای تکمیل پروژه های مسکن مهراستفاده شود

استاندار قم گفت: از ظرفیت های ملی و استانی برای تکمیل و اتمام  پروژه های مسکن مهر استفاده شود به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شوراي تامين مسكن استان قم كه با حضور كمالي نماينده وزير نيرو در مسکن مهر در […]

استاندار قم گفت: از ظرفیت های ملی و استانی برای تکمیل و اتمام  پروژه های مسکن مهر استفاده شود
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شوراي تامين مسكن استان قم كه با حضور كمالي نماينده وزير نيرو در مسکن مهر در سالن امام جواد (ع) استانداري برگزار شد، طي سخناني عملکرد  استان قم  در رابطه با مسكن مهر را خوب ارزیابی کرد .
وي با اشاره به مباني حقوقي و مقررات مربوطه در تصويب نامه هاي هيات دولت افزود: سازمان هاي ذيربط استاني با اجرای  مصوبات ملی، مشكلي بابت تحويل و واگذاری پروژه های مسکن مهر به شهروندان نخواهند داشت.
استاندار قم  با اشاره به مشکلات فاضلاب مسكن مهر شهر سلفچگان  گفت: مجموعه ي مدیریتی استان قم آمادگي لازم  جهت حمايت از اجراي طرح هاي پيشنهادي در حوزه ي رفع مسائل  و مشکلات  مسکن مهر را دارد.
اميركمالي نماينده وزير نيرو نيز در اين جلسه با اشاره به ضرورت  تامين زيرساخت ها و نيازهاي اوليه براي مسکن مهر اظهار داشت: در كشور بالغ بر دو ميليون و دويست هزار مسكن مهر داشته ايم كه بخش عمده اي از آنها به بهره برداري رسيده اند.
وی با اشاره به باقي ماندن ۳۵۰ هزار مسكن مهر در سطح كشور افزود: اين واحدها به دليل مشكلات قضايي يا زيرساختي هنوز به سرانجام نرسيده است.
نماینده وزیر نیرو با بيان اينكه حدود ۴۵۰۰ ميليارد تومان براي تامين زيرساخت هاي آب و برق و گاز اين واحدها مورد نياز است ادامه داد: با همدلي كه در سطح كشور وجود دارد سهمي از محل اراضي و املاك براي پرداخت مطالبات پيمانكاران در نظر گرفته شده  و مابقي آن از طريق وزارت نيرو تامين مي شود.
وي تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد  تا بر اساس پتانسیل های قانون بودجه ۹۸ و مصوبات دولتي، در راستاي تامين خدمات پايدار شهري گام برداريم.
 بهشتی معاون امور عمرانی استانداری قم نیز در این جلسه گفت: ۳۲ هکتار از مساحت ۵۷۸ هکتاری مسکن مهر در شهرک پردیسان برای استقرار خانواده هایی که منازلشان زیر دکل برق است، تعیین شده است.
 ایشان  افزود: با توجه به این که بعضا این خانواده ها توان اقتصادی برای ساخت خانه ندارند، پیشنهاد می شود به جای جابه جایی خانواده ها، با استفاده از فناوری های نوین که از نظر اجتماعی و اجرایی هزینه کمتری دارد، نسبت به جمع آوری دکل های برق از سطح شهر اقدام شود.