ارسال ۷۰ قصه از استان قم برای رقابت دربخش ملی

 مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان قم گفت: این جشنواره در استان قم با بارگذاری ۷۰ قصه در بخش‌های زنان و مردان بالای ۱۸ سال، دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها انجام شد و عملاً وارد مرحله داوری آثار در مرحله استانی شدیم. به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به […]

 مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان قم گفت: این جشنواره در استان قم با بارگذاری ۷۰ قصه در بخش‌های زنان و مردان بالای ۱۸ سال، دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها انجام شد و عملاً وارد مرحله داوری آثار در مرحله استانی شدیم.

به گزارش  پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، خانم شیرین دادخواه با اشاره به اینکه روند اجرایی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان قم از دهم تیرماه آغازشده است، اظهار کرد: این جشنواره در استان قم با بارگذاری ۷۰ قصه در بخش‌های زنان و مردان بالای ۱۸ سال، دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها انجام شد.
وی ادامه داد: در مرحله بعد گروه داوران این سه بخش وارد آموزش سنجه‌های داوری با رویکرد داشتن نگاه مشترک و انسجام در داوری شدند و پس از اتمام این دوره وارد پایش قصه‌ها با شاخصه‌های ظاهری ازجمله کیفیت، زمان، افقی یا عمودی بودن فیلم‌ها خواهند شد که در این مرحله قصه‌هایی که فاقد شاخصه‌های فوق باشند از مرحله حذف و سایر قصه‌ها به مرحله داوری اصلی راه خواهند یافت.
مسئول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان قم با اشاره به اینکه این آثار با توجه به فرم‌های ارسالی از سوی ستاد مرکزی توسط سه داور دیده‌شده و با اخذ میانگین نمرات، برگزیده‌های هر بخش مشخص خواهند شد، ابراز کرد: بخش قصه‌گویی آیینی سنتی سه برگزیده و یک شایسته تقدیر خواهد داشت؛ در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها رتبه اول تا سوم مدرن و کلاسیک و یک نفر شایسته تقدیر و رتبه اول تا سوم آیینی سنتی و یک نفر شایسته تقدیر خواهیم داشت.
دادخواه افزود: در بخش زنان و مردان رتبه اول تا سوم مدرن و کلاسیک و یک نفر شایسته تقدیر و رتبه اول تا سوم آیینی سنتی و یک نفر شایسته تقدیر معرفی خواهند شد و در بخش دختران و پسران نیز رتبه اول تا سوم مدرن و کلاسیک و یک نفر شایسته تقدیر و رتبه اول تا سوم آیینی سنتی و یک نفر شایسته تقدیر از سوی هیئت‌داوران انتخاب خواهند شد.
وی در پایان بابیان اینکه هر استان ۱۸ برگزیده و ۶ شایسته تقدیر خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تمامی این برگزیدگان در استان تقدیر خواهند شد و درنهایت از تمام این بخش‌ها هشت نفر که رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند وارد مرحله منطقه‌ای خواهند شد.

علاقه‌مندان در صورت نیاز به آگاهی بیشتر می‌توانند با شماره‌  ۳۲۱۹۸-۰۲۵ وآدرس اینستاگرام kanoonparvaresh-qom@مراجعه بفرمایید .