ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی این استان در حوزه نماز درقم

مدیر ستاد اقامه نماز قم نیز با اشاره به این‌که با هماهنگی حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم عملکرد دستگاه‌های اجرایی این استان در حوزه نماز مورد ارزیابی قرارگرفته است، گفت: در جلسه‌هایی که با استاندار داشتیم، موضوع سامان‌دهی نمازخانه‌های بین‌راهی مورد تاکید قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محمد خامه یار […]

مدیر ستاد اقامه نماز قم نیز با اشاره به این‌که با هماهنگی حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم عملکرد دستگاه‌های اجرایی این استان در حوزه نماز مورد ارزیابی قرارگرفته است، گفت: در جلسه‌هایی که با استاندار داشتیم، موضوع سامان‌دهی نمازخانه‌های بین‌راهی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محمد خامه یار بابیان این‌که برای ایام نوروز ۹۹ نمازخانه‌های قم در چهار سطح مورد بازبینی و ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: سطح نخست بازدید از حسینیه‌ها و اقامتگاه‌ها با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط است و بازدید از بوستان‌ها و خیمه‌های نماز هلال‌احمر و توقفگاه‌ها و همچنین بازدید از نمازخانه‌های مدارس و مکان‌های اقامتی که توسط آموزش‌وپرورش شکل می‌گیرد نیز در سطوح دوم و سوم قرار دارند.

وی بازدید از مجتمع‌های بین‌راهی را چهارمین سطح بازدید عنوان کرد و گفت: حدود ۱۷۰ مجتمع بین‌راهی مورد بازدید قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: گشت‌های نظارتی ما از پنجم اسفند فعال می‌شود و فضای رقابتی را برای داشتن نمازخانه‌های مناسب ایجاد کردیم.

مدیر ستاد نماز قم افزود: مانند نوروز گذشته امسال نیز نمازهای جماعت در دو نوبت ظهر و عصر و مغرب و عشا با همکاری شهرداری در اماکنی که بیشترین حضور زائران و مسافران را دارند، اقامه خواهد شد.

خامه یار گفت: برای نخستین بار در کشور آیین تجلیل از خیران و واقفان مسجد ۱۴ اسفند در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

وی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص تدوین سند راهبردی و جامع نماز قم بیان کرد: این سند که بیانگر وضعیت نماز در قم از جنبه‌های مختلف محتوایی و جغرافیایی است، در حال تدوین و تنظیم و قرار است در نخستین جلسه فصلی شورای اقامه نماز استان در سال ۹۹ جهت تصویب ارائه شود.