ارتباط مستمر با رسانه ها و اقناع افكار عمومي در دستور كار مسئولان استان قم

استاندار قم با اشاره به برخي زمينه هاي نارضايتي در ميان مردم، بر ضرورت ارتباط مستمر مسئولان با رسانه ها و تلاش براي اقناع افكار عمومي تاكيد كرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم در شورای اداری استان قم در سالن کرامت استانداری […]

استاندار قم با اشاره به برخي زمينه هاي نارضايتي در ميان مردم، بر ضرورت ارتباط مستمر مسئولان با رسانه ها و تلاش براي اقناع افكار عمومي تاكيد كرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم در شورای اداری استان قم در سالن کرامت استانداری طي سخناني با بيان اينكه دشمنان نظام،  قم را در محور برنامه های خود قرار داده اند، گفت: اقدامات پیشگیرانه و تامینی مدیریت استان در خصوص حوادث آبان ماه سال جاري و روحیه انقلابی گری و ولایتمداری مردم قم سبب شد تا توطئه های دشمان  در این استان خنثی شود .

وی، با اشاره به اهمیت توجه به نارضایتی های عمومی اظهار داشت: نباید اجازه داد تا این نارضایتی ها از مطالبه های صنفی به نارضایتی های سیاسی و اجتماعی تبدیل شود چرا که این موضوع موجب تضعیف سرمایه اجتماعی نظام می شود.

استاندار قم ادامه داد: قبل از تبدیل نارضایتی ها به اعتراض مسئولان باید با ارتباط مستمر با مردم و اصناف مختلف، از این نارضایتی ها اطلاع و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

سرمست تاکید کرد: ارتباط مستمر با اصحاب رسانه به منظور اقناع افکار عمومی و بیان دستاوردهای دولت باید در دستور کار تمام مسئولان استان قرار گیرد.

استاندار قم در ادامه با بيان اينكه دشمنان با کلیت نظام مخالف اند و بین جناحهاي مختلف و دولت هیچ تفاوتی قایل نیستند افزود: وحدت، هماهنگی و همدلی در چنين شرايطي،‌ مهمترین پشتوانه نظام است و باید در مناسبت های پیش رو تلاش شود تا از حاشیه های سیاسی و بهره برداری های جناحی كه منجر به سوء استفاده دشمنان مي شود خودداري نمود.

مقام عالي دولت در استان ادامه داد: ۹ دی، ۱۹ دی، دهه فجر و انتخابات ۲ اسفند سال جاری را از جمله مناسبت هایی است که باید با پرهیز از اقدامات تفرقه انگیز، از آنها به منظور هم افزایی میان جامعه و عبور از گردنه های پیش رو استفاده کرد.

وی در بخش ديگري از سخنان خود برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري در اسفندماه سال جاري را مورد توجه قرار داد و با اشاره به منزلت و جایگاه قم در پيروزي نهضت اسلامي و تداوم انقلاب اسلامي گفت: تمام اقدام ها در برگزاری انتخابات پیش رو، باید در تراز جایگاه قم در کشور باشد.

استاندار قم تامین امنیت، توجه به سلامت انتخابات، رعایت اصل بی طرفی مسئولان برگزاری انتخابات و بسترسازی برای مشارکت حداکثری از جمله اولویت های استان در اين انتخابات است.

وی با بيان اينكه ملت بزرگ ايران بايد پیروز اصلي انتخابات باشند گفت: دشمنان منطقه ای نظام جمهوری اسلامی به دنبال دلسرد کردن و ناامید کردن مردم از نظام اسلامی هستند و باید از هر حرکتی در ایجاد ناامیدی در میان مردم به صورت جدی اجتناب کرد.

استاندار قم در ادامه با بيان اينكه به برکت حضور نخبگان علمی و دانشگاهی کشور، جمهوری اسلامی در قله های رفیع علمی قرار گرفته است، دستاوردهای علمی استان قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان كرد: در شرایطي که تحت ظالمانه ترین شرایط تحریم قرار گرفته ایم، توسعه ي كشور با اتکاء به توانمندی های درونی و دستاوردهای علمی جوانان کشور بسیار غرورآفرین و افتخارآمیز است.

سرمست  توجه به سرمایه های انسانی و بهره گيري حداكثري از آنها را ضروری دانست و گفت: مدیران استان نیاز دارند که از نوآوری ها و ابتکارات مراکز علمی و حوزوی قم استفاده کرده و خود را نیازمند به این دستاوردهای علمی بدانند.

وی گفت: در کنار مسئولان استان باید اتاق های فکر متشکل از نخبگان قم ایجاد شود تا تصمیم سازی مدیران بر مبنای خروجی جلسات كارشناسي این اتاق ها باشد.

سرمست با بیان اینکه مدیران استان باید به روز بوده و با فناوری های روز دنیا آشنا باشند، گفت: مدیران باید بتوانند از آخرین اطلاعات روز دنیا آگاه و از این اطلاعات به خوبی استفاده کنند.

مقام عالي دولت در استان قم با تاكيد بر اينكه اطلاع رسانی باید در اولویت کاری مسئولان استان باشد گفت: پاسخگویی از مولفه های حکمرانی خوب است و مسئولان باید به اصحاب رسانه و مردم پاسخگو باشند.

استاندار قم همچنين با تاکید بر اینکه دانشگاه های استان بايد در جهت دهی به پایان نامه ها، تحقیقات و اولویت های پژوهشی خود مسایل بومی و مبتلا به توسعه قم را مد نظر قرار دهند گفت: راه اندازی دفتر ارتباط با دانشگاه ها و ارتباط مستمر با مراکز علمی در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

وی، برنامه محوری را از جمله اولویت های مديريت عالي استان قم دانست و تصريح كرد: تا پایان سال تمام ادارت استان باید گزارشی از عملکرد خود بر اساس برنامه های اعلامی را ارائه و برنامه خود برای سال آینده بر اساس جدول زمان بندی تدوین کنند.