ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴ هزار نفر در بیمارستان سیار ارتش در قم

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی زمینی ارتش از ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴ هزار نفر در بیمارستان سیار ارتش در مجموعه خانه مهندس قم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران […]

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی زمینی ارتش از ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴ هزار نفر در بیمارستان سیار ارتش در مجموعه خانه مهندس قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، امیر سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، در بازدید اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از بیمارستان سیار شهید هجرتی که در سالن ورزشی شهید حاج قاسم سلیمانی مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس برپا شده اظهار داشت: از همان روزهای ابتدایی ورود کرونا، به درخواست استانداری قم برای استقرار بیمارستان سیار، اقدامات لازم صورت گرفت و شبانه برای بازدید از مجموعه خانه مهندس جهت برپایی بیمارستان سیار به قم آمدیم که با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در مدت یک روز این بیمارستان سیار برای ارائه خدمات درمانی به مردم منطقه پردیسان آماده سازی و تجهیز شد.

وی گفت: در آن زمان فشارهای روحی و روانی بر روی مردم قم بسیار زیاد و ظرفیت بیمارستان‌های قم نیز تکمیل شده بود و از طرفی برپایی بیمارستانی به نام کرونا موجب نگرانی برخی ها شده بود، اما با وجود این مسائل  برخی از جوانان قمی و همچنین طلاب پردیسان همان روزهای اول شروع به کار بیمارستان ، برای همکاری با ارتش اعلام آمادگی کردند و با شاخه های گل به استقبال کادر درمانی آمدند.

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، با بیان اینکه یه طور متوسط روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار در طی این مدت به بیمارستان سیار ارتش در پریسان مراجعه کردند افزود : در مجموع تاکنون بیش از ۴ هزار بیمار به بیمارستان سیار شهید هجرتی پردیسان‌قم مراجعه کردند و اگر این تعداد افراد که ممکن بود ناقل هم بودند می‌خواستند به بیمارستانها و مراکز درمانی قم مراجعه کنند، هم موجب ازدحام بیمارستانها  می‌شد و از طرفی نیز برخی ها که فقط علائم اولیه و مختصری را داشتند با مراجعه به بیمارستان های شهر که کانون آلودگی به شمار می روند ،  ممکن بود این بیماری به آنان منتقل شود.

 وی افزود : این لطف خداوند است که به ما توفیق خدمت رسانی داده و همه افرادی که این مکان  را آماده سازی و در اختیار مجموعه ارتش برای ارائه خدمات درمانی کردند نزد خداوند ماجور هستند.

امیر موذنی بیان داشت : حوادث مختلفی از جمله سیل ، زلزله و بحران های زیادی در کشور ما به وقوع پیوست؛ اما همه آنها به همت و همدلی  ملت پشت سر گذاشته شد و این در حالی است که امروز برخی از کشورهای پیشرفته اروپایی بعد از یک هفته در مواجهه با بیماری کرونا دست خود را بالا بردند و می‌گویند که ما توان پاسخگویی به بیماران را نداریم .

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،  اضافه‌کرد: سرشت و فرهنگ ما ایرانی ها با نوع دوستی عجین است و از طرفی نیز اتصال جامعه به ولایت فقیه و رهبری موجب شده که ملت ایران در عرصه های مختلف سربلند بیرون بیاید و ما هم  تلاش کردیم تا در این مدت برگ زرینی از تاریخ ارتش را در قم رقم بزنیم.

مهندس امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این بازدید که به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت در سخنانی  با تبریک روز ارتش اظهار داشت: در طی این مدت توفیق شد تا در کنار ارتش فداکار، در ارائه خدمت به مردم سهمی داشته باشیم و روز ارتش بهانه ای شد تا با حضور هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم  از خدمات کادر درمانی بیمارستان سیار شهید هجرتی تقدیر کنیم.

وی ابراز داشت: علاوه بر همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با در اختیار قرار دادن مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس برای استقرار بیمارستان سیار ارتش ، در ایام نیمه شعبان نیز ۵۰۰ بسته حمایتی برای نیازمندان استان تهیه و در بین آنان توزیع شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: تعدادی از مهندسان رشته های مختلف عضو سازمان نیز به عنوان نیروهای فنی و پشتیبان بیمارستانها به صورت داوطلبانه مشغول به ارائه خدمات هستند.

به مناسبت بیست و نهم فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اعضای هیات مدیره و بازرسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با حضور در محل سالن شهید سلیمانی مجموعه خانه مهندس، از تلاش های کادر درمانی بیمارستان سیار شهید هجرتی ارتش با اهدا لوح سپاس و شاخه های گل تقدیر کردند.