احکام «آرایش‌های نوپدید» در حرم حضرت معصومه(س) تشریح می‌شود

احکام «آرایش‌های نوپدید» همزمان با نوبت صبح روزهای سه‌شنبه در رواق خواهران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای بانوان تشریح می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خداوند در قرآن کریم هدف از خلقت جن و انس را عبادت و پرستش خداوند معرفی کرده و می‌فرماید […]

احکام «آرایش‌های نوپدید» همزمان با نوبت صبح روزهای سه‌شنبه در رواق خواهران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای بانوان تشریح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خداوند در قرآن کریم هدف از خلقت جن و انس را عبادت و پرستش خداوند معرفی کرده و می‌فرماید «جن و انس را خلق نکردیم؛ مگر برای عبادت خداوند»؛ یکی از نشانه‌های محبت و بندگی خداوند که همان عبادت می‌شود؛ اطاعت از خداوند متعال است.

اطاعت از خداوند متعال جز با شناخت دستورات و فرامین الهی که بخشی از آن‌ها همان احکام هستند، ممکن نخواهد بود؛ بنابراین اگر بنده‌ای بخواهد خداوند را به حق معرفتش عبادت کند به ناچار باید دستورات و فرامین الهی را فراگرفته و بخشی از این فرامین را به عنوان احکام الهی بیاموزد.

فراگرفتن احکام الهی به حدی برای مسلمانان اهمیت دارد که در آیات و روایات به امت اسلام توصیه شده که در هر روز از زندگی خود برای آموختن احکام الهی اقدام کنند و این توصیه درباره آموختن احکام الهی در روزهای جمعه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بر حسب ضرورت، فراگیری احکام الهی برای مسلمانان آنچنان اهمیت دارد که اگر مسلمانی در آموختن احکام الهی کوتاهی کند روایات و آیات قرآن کریم از او به عنوان فاسق یاد می‌کنند.

آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در راستای ترویج و آموزش احکام در میان گروه‌های سنی مختلف و زنان و مردان بخش‌های مختلفی در نظر گرفته است.

در کنار فعالیت واحد پاسخگویی به احکام شرعی در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، دوره‌های آموزشی احکام در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) نیز برای گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

همچنین در کنار فعالیت این دو بخش، حلقه‌های بیان احکام در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها نیز به صورت اختصاصی برای بانوان برگزار می‌شود.

از آنجایی که در سال‌های اخیر شیوه‌های آرایش و مواد استفاده شده برای آرایش تغییرات زیادی کرده‌اند؛ واحد مراسم و محافل امور فرهنگی خواهران، اقدام به برگزاری حلقه بیان احکام «آرایش‌های نوپدید» در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برای بانوان کرده است.

در این حلقه معارفی احکام «آرایش‌های نوپدید» با حضور خانم معتمدی از اساتید پاسخگو و مبلغ حوزه علمیه خواهران برای بانوان زائر و مجاور آستان بانوی کرامت تبیین و تشریح می‌شود.

این حلقه بیان احکام در نوبت صبح روزهای سه‌شنبه برای بانوان برگزار می‌شود و پس از آن خانم دریاباری از اساتید برجسته حوزه علمیه خواهران با محوریت صبر برای بانوان سخنرانی می‌کنند.

همچنین بانوان زائر و مجاور آستان بانوی کرامت برای پاسخ به سؤالات شرعی و یا اعتقادی خود از کارشناسان واحد پاسخگویی خواهران می‌توانند همه روزه به واحد پاسخگویی خواهران مراجعه کنند

واحد پاسخگویی خواهران همه روزه به صورت حضوری از ساعت ۸ صبح الی ۲۳ و روزهای سه‌شنبه‌ها از ۸:۰۰ تا ۱:۳۰ بامداد و روزهای جمعه‌ها از ۵:۰۰ تا ۲۳:۰۰ در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها، بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره) و رواق طباطبایی آماده پاسخگویی به پرسش‌های شرعی و اعتقادی بانوان است.

لازم به ذکر است، در آیین مقدس اسلام آرایش و زینت فقط برای همسر شایسته است و بانوان و دختران مسلمان از آرایش در اجتماع و آرایش برای غیر همسر منع شده‌اند.