اجرای طرح آشکارسازی سرعت‌گیرهای معابر در سطح مناطق شهری قم

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای طرح آشکارسازی سرعت‌گیرهای معابر در سطح مناطق شهری با هدف پشتیبانی از راننده، افزایش ایمنی معابر و بهبود وضعیت حمل‌ونقل خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، قاسم طالبی اجرای علائم واضح و مؤثر و طرح‌های […]

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای طرح آشکارسازی سرعت‌گیرهای معابر در سطح مناطق شهری با هدف پشتیبانی از راننده، افزایش ایمنی معابر و بهبود وضعیت حمل‌ونقل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، قاسم طالبی اجرای علائم واضح و مؤثر و طرح‌های آشکارسازی را ازجمله ضرورت‌های مهندسی معابر به‌منظور بهره‌وری مناسب و افزایش ایمنی رانندگان دانست و اظهار داشت: این طرح بخشی از طرح‌های پشتیبان رانندگی است که با جلب‌توجه به حضور علائم و موانع ترافیکی در ارائه هشدارها و اطلاعات لازم، سبب افزایش ایمنی در رانندگی می‌گردد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: بخش عمده‌ای از وظیفه کنترل و هدایت وسایل نقلیه در خیابان‌ها و جاده‌ها توسط علائم ترافیکی انجام می‌شود که در این طرح آشکارسازی سرعت‌گیرها در حال اجراست.

وی اندازه، نوع رنگ و شکل هندسی این طرح را مطابق با قوانین و ضوابط مرتبط با ایمنی معابر شهری عنوان کرد و ابراز کرد: در این طرح از نقوش مثلثی شکل که در آستانه‌ای مناسب نسبت به دید راننده بوده با استفاده از رنگ‌های ترافیکی که هم در شب و روز به‌خوبی قابل‌مشاهده هستند استفاده‌شده است.

طالبی مدیریت ساده و مؤثر ترافیک با استفاده از طرح‌های کارشناسی مطابق با آئین‌نامه‌های مهندسی ترافیک را بهترین راه‌حل کنترل سرعت و افزایش ایمنی معابر عنوان کرد.