آیین غرس نهال به یاد ۶۰۹۰ شهید استان قم برگزار شد

آیین غرس ۶۰۹۰ نهال به یاد ۶۰۹۰ شهید استان قم و آغاز عملیات اجرایی بوستان یادمان شهدا با حضور تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  شهرنیوز، همزمان با ایام روز قم و در راستای برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان قم، آیین غرس ۶۰۹۰ نهال به […]

آیین غرس ۶۰۹۰ نهال به یاد ۶۰۹۰ شهید استان قم و آغاز عملیات اجرایی بوستان یادمان شهدا با حضور تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  شهرنیوز، همزمان با ایام روز قم و در راستای برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان قم، آیین غرس ۶۰۹۰ نهال به یاد ۶۰۹۰ شهید استان قم و آغاز عملیات اجرایی بوستان یادمان شهدا با حضور شهردار قم، مدیران استان و شهری برگزار شد.

در این بوستان برای گرامیداشت ۶۰۹۰ شهید استان قم در انتهای شهرک شهید زین الدین و در عرصه ۱۱ هکتاری بوستان یادمان شهدا، ۶۰۹۰ نهال غرس خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در این زمینه افزود: این نهال‌ها از میوه‌های قرآنی مانند انجیر، انار و زیتون انتخاب شده و از درخت سرو هم به عنوان نماد مقاومت استفاده می‌‌شود.

جوادیان با اشاره به اینکه از سال گذشته پیشنهاد این بوستان همزمان با جریان کنگره ملی شهدای استان قم داده شد، اظهار داشت: شهردار در مراسم رونمایی از المان کنگره قول داده بودند که این بوستان امسال کلنگ‌زنی شود.

پیام جوادیان به بودجه ۶ میلیارد ریالی بوستان یادمان شهدا برای امسال اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا آخر سال بخش قابل توجهی از این بوستان را نهال کاری کنیم.

وی با اشاره به انجام عملیات تسطیح، چاله کنی و بخشی از اجرای سیستم آبیاری این بوستان در سال جاری، اظهار داشت: مابقی عملیات اجرای فضای سبز در سال آینده به اتمام رسیده و بعد عملیات عمرانی آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: این بوستان با توجه به اینکه بوستان موضوعی است یک سری امکانات ویژه برای برگزاری مراسم و اقدامات مربوط به زنده نگه داشتن یاد شهدا نیاز دارد که طرح عملیاتی آن در جلسات کارشناسی در حال تدوین است.

گفتنی است خانواده‌های شهدا در صوت تمایل می‌توانند برای کاشت نهال به یاد شهید خود در این بوستان اقدام کنند.