آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رضوی در قم برگزار می شود

حجت الاسلام  جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور برگزیدگان این جشنواره، ۵ شهریور ماه ساعت ۱۰ صبح در تالار غدیر برگزار می شود می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، در اختتامیه […]

حجت الاسلام  جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور برگزیدگان این جشنواره، ۵ شهریور ماه ساعت ۱۰ صبح در تالار غدیر برگزار می شود می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، در اختتامیه هشتمین مسابقه بزرگ کتابخوانی رضوی از سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در سطح استان قم تقدیر می شود.

حجت الاسلام  جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی هدف این جشنواره را ترغیب مردم به کتابخوانی به صورت خانوادگی در فضایی کاملا فرهنگی و صمیمی و در راستای خدمت به جامعه اسلامی و زنده نگهداشتن یاد و نام عترت پاک پیامبر عنوان کرد و افزود: با تلاش همکاران نهاد کتابخانه های عمومی کشور و ادارات کل استانها برگزاری این جشنواره بزرگ و خانواده محور، باعث معرفی خدمات کتابخانه های عمومی و فعالیت های آن به شکلی مطلوب شد. وی گفت: به علت عدم دسترسی ساکنین مناطق محروم و کم برخوردار به کتاب ها، ۳۵۳ عنوان کتاب در روستاها و بخش های تابعه برای علاقمندان به مکتب رضوی توزیع شد تا فرصت برابر برای همگان فراهم شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با اشاره به شرکت ۵ هزار نفر از شهروندان قمی در این جشنواره اظهار داشت: مراسم اختتامیه روز دوشنبه ۵ شهریور ساعت ۱۰صبح با حضور مقامات ارشد نهاد کتابخانه ها ی عمومی کشور و دیگر مسئولان استانی به همراه تقدیر از برگزیدگان در تالار غدیر اداره کل کتابخانه های عمومی واقع در خیابان ساحلی (شهید لواسانی) برگزار می شود.

وی همچنین از همکاری خوب آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع)، نهاد اقامه نماز جمعه استان قم، صدای و سیمای مرکز قم، بنیاد علمی نخبگان، مجموعه بزرگ دنیای کتاب، دانشگاه قم، بسیج و سپاه پاسداران و اصحاب رسانه و قلم با اداره کل کتابخانه های عمومی تشکر کرد و افزود: تعامل دستگاه ها و نهادها با یکدیگر و همدلی و دغدغه مندی در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و همچنین انجام تبلیغات و اطلاع رسانی به موقع باعث استقبال مردمی از این جشنواره نسبت به سال گذشته شد. وی در پایان گفت: بخش مکتوب هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیشترین آمار شرکت کنندگان را به خود اختصاص داد.