آینده کاراته قم در خطر است/ مدیرکل ورزش و جوانان قم پاسخگو باشد

محسن بیطرفان پیشکسوت کاراته قم با ابراز نگرانی از آینده کاراته قم، گفت: آقای منعم، مسئول ورزش استان قم است و باید پاسخگو باشد. به گزارش گروه ورزش  پایگاه خبری رهپویان قم ،محسن بیطرفان ظهر شنبه در نشست خبری نقد و بررسی مدیریت و حاشیه‌های ورزش کاراته استان قم، با بیان اینکه خانواده کاراته قم […]

محسن بیطرفان پیشکسوت کاراته قم با ابراز نگرانی از آینده کاراته قم، گفت: آقای منعم، مسئول ورزش استان قم است و باید پاسخگو باشد.

به گزارش گروه ورزش  پایگاه خبری رهپویان قم ،محسن بیطرفان ظهر شنبه در نشست خبری نقد و بررسی مدیریت و حاشیه‌های ورزش کاراته استان قم، با بیان اینکه خانواده کاراته قم سال‌هاست با مشکلاتی مواجه است، گفت: مدتی قبل همراه با بزرگان کاراته قم خدمت مدیرکل ورزش و جوانان قم رسیدیم و گفتیم به داد ورزش کاراته قم برسید اما ایشان جلسه را ترک کرد.

وی با ابراز گلایه از رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان قم، گفت: مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون دست به دست هم دادند و مشکلات انتخابات کاراته را برای ما درست کردند. سراغ آقای سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته می‌رویم، می‌گوید مشکل شما با آقای منعم است، سراغ آقای منعم می‌رویم می‌گوید مشکل شما با فدراسیون است و من اطلاعی ندارم.

این پیشکسوت کاراته قم افزود: چه کسی باید پاسخگوی خانواده کاراته قم باشد؛ ما به عنوان پیشکسوت و ورزشکار سراغ آقای منعم رفتیم و ایشان مسئول ورزش استان قم هستند و باید پاسخگو باشند.

بیطرفان افزود: ما به عنوان ورزشکار احساس مسئولیت کردیم که آینده کاراته قم در خطر است و متأسفانه پییشکسوتان، مربیان و داوران با دلخوشی کار نمی‌کنند و منزوی هستند.

مجمع برگزار شده غیرقانونی بود، این انتخابات باطل است چرا که انتصابات بود نه انتخابات

سید علی خلیلی  در نشست خبری نقد و بررسی مدیریت و حاشیه‌های ورزش کاراته استان قم، با اشاره به اوضاع و احوال نابه‌سامان کاراته در قم، گفت: آسیب های زیادی در این سال‌های اخیر به کاراته قم وارد شده است.

وی در خصوص برگزاری انتخابات اخیر کاراته قم، گفت: این انتخابات همچون دوره‌های گذشته مهندسی شده بود و با نفراتی که خودشان می‌خواستند، مجمع تشکیل دادند و انتخابات برگزار کردند.

این پیشکسوت کاراته قم افزود: حق بنده و استاد بیطرفان و دوستان باتجربه دیگر بود که در مجمع حضور داشته باشیم و شخصی را که واقعا برای کاراته قم مفید است، انتخاب کنیم.

خلیلی افزود: بنده شاید جزو اولین یا دومین باشگاه‌دارهای قم باشم که قهرمان آسیا و جهان و کشور تحویل جامعه ورزش دادم و سال‌هاست کاراته‌کار تربیت می‌کنم.

وی تصریح کرد: ما مخالفت خودمان را با روش برگزاری مجمع انتخابات کاراته استان قم اعلام می‌کنیم چرا که نفرات مجمع را مهندسی شده انتخاب کردند.

عضو هیئت رئیسه کاراته قم افزود: مجمعی را که برگزار کردند غیرقانونی بود، این انتخابات باطل است چرا که انتصابات بود نه انتخابات.

خلیلی تأکید کرد: کسانی که خودشان عامل اختلاف در خانواده کاراته قم هستند، حالا دایه مهربان‌تر از مادر شدند تا اختلافات شود در حالی که مشکلات را خودشان درست کردند.

برای مسئولان ورزش قم زشت نیست که از پیشکسوتان شکایت می‌شود و آنها را به کلانتری می‌برند؟

مهدی دهپرور  در نشست خبری نقد و بررسی مدیریت و حاشیه‌های ورزش کاراته استان قم، گفت: مربیان، قهرمانان و ورزشکاران قمی در دنیا شناخته شده هستند.

وی تصریح کرد: بنده از سال ۵۶ وارد کاراته شدم و اولین مسئول هیئت کاراته قم و اولین مسئول داوران قم بودم.

این پیشکسوت کاراته قم افزود: ما مربیان و پیشکسوتان قمی هیچ منفعت شخصی نمی‌خواهیم و اگر امروز حرفی زده می‌شود، برای آبروی کاراته قم است.

دهپرور یادآور شد: اعضای خانواده کاراته قم نجیب بودند و در تمام این سالیان سکوت کردند.

وی افزود: آقای مهدی زاده نور چشم ماست، اما چند هزار کاراته‌کار را کنار گذاشتیم و فقط نام ایشان را می‌گوییم. برادران سلطانی هم این همه قهرمان آسیا دادند.

دهپرور با بیان اینکه خانه کاراته متعلق به تمام کاراته‌کاران استان است، گفت: به‌جای پاسخگویی و شفافیت هیئت کاراته نسبت به عملکرد مالی این هیئت با شکایت این هیئت مواجه شده‌ایم.

وی افزود: برای مسئولان ورزش قم زشت نیست که از پیشکسوتان شکایت می‌شود و آنها را به کلانتری می‌برند؟

هیئت کاراته باید برای همه اعضای خانواده کاراته باشد نه فقط عده‌ای خاص، گفت: هیئت کاراته استان قم در حال حاضر مشروعیت ندارد

مهدی عموزاده در نشست خبری نقد و بررسی مدیریت و حاشیه‌های ورزش کاراته استان قم، با اشاره به دوران درخشان کاراته قم در دهه هفتاد، گفت: متأسفانه مهم‌ترین مشکل ما در همه این سال‌ها به فدراسیون کاراته برمی‌گردد که می‌توانست از ظرفیت قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کاراته در بحث مربی‌گری و مدیریت استفاده کند اما این کار را نکرد.

وی تصریح کرد: ما هیچ‌گاه از طرف فدراسیون حمایت نشدیم و جالب اینجاست بدانید کسانی که در فدراسیون بودند، حالا خیلی دوست دارند توسط ما به فدراسیون برگردند اما عمر دوران قهرمانی و مدیریت کوتاه است.

اولین دارنده مدال طلای تاریخ تیم ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی کاراته جهان با تأکید بر اینکه متأسفانه اجازه ندادند در فدراسیون کاراته کرسی داشته باشیم، افزود: در زمینه کاراته قم با وجود اینکه اساتید قم، زحمت زیادی کشیدند اما انحصارگری‌ها موجب دلخوری اعضای این خانواده شد.

عموزاده با تأکید بر اینکه هیئت کاراته باید برای همه اعضای خانواده کاراته باشد نه فقط عده‌ای خاص، گفت: انحصارگری ها اجازه رشد اعضای خانواده کاراته قم را در زمینه های مختلف داوری و مربی گری نداد.

قهرمان سابق کاراته آسیا تصریح کرد: گویا مشکل آقای دکتر مهدی سلطانی سالم بودن و تحصیل کرده بودن ایشان هست! مدیران ما نیروهای سالم را کنار می‌گذارند و افراد گوش به فرمان می‎‌خواهند.

عموزاده خاطرنشان کرد: هیئت کاراته استان قم در حال حاضر مشروعیت ندارد و باطل است.

دستور وزیر ورزش بر برگزاری مجدد انتخابات است اما متأسفانه مسئولان اداره کل ورزش و جوانان قم می‌گویند هنوز این دستور به قم ارسال نشده. ما منتظر ابلاغ دستور وزیر هستیم تا انتخابات مجدداً برگزار شود

مجید عبدالحسینی  در نشست خبری نقد و بررسی مدیریت و حاشیه‌های ورزش کاراته استان قم، با اشاره به برگزاری مجمع انتخاباتی قم در تاریخ ۲۵/۱۰/۹۸، گفت: در این مجمع که با حضور ۱۵ نفر برگزار شد، هیچ یک از آقایان کاندیدا که دو نفر بودند، نتوانستند حد نصاب آرا را بدست بیاورند و با تصمیم مجمع قرار شد، این انتخابات به ماه آینده موکول شود و سرپرست هیئت، آقای فارسی یک ماه دیگر در پست سرپرستی بماند اما در کمال تعجب، آقای برخورداری را به عنوان رئیس هیئت معرفی کردند و همین موضوع باعث شد تا جامعه کاراته قم به این بی عدالتی معترض شود و به مراجع قضایی و قانونی شکایت کند.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۹ اساسنامه، حد نصاب آرای رئیس مجمع نباید کمتر از نصف باشد در حالی که هیچ کدام از کاندیداها حد نصاب را نیاوردند. در انتخابات، آقای برخورداری ۷ رأی و آقای مهدی سلطانی ۵ رأی آورد، سه رأی هم سفید بود.

این مدال آور سابق مسابقات آسیایی و جهانی افزود: طبق این ماده قانونی، هیچ یک از کاندیداها نمی‌تواند رئیس هیئت شود و باید انتخابات به زمان دیگری موکول شود که این کار انجام نشد.

عبدالحسینی افزود: با پیگیری های صورت گرفته، وزیر ورزش به صورت مکتوب دستور داد انتخابات هیئت کاراته قم مجدد برگزار شود اما متأسفانه مسئولان اداره کل ورزش و جوانان می‌گویند هنوز این دستور به قم ارسال نشده. ما منتظر ابلاغ دستور وزیر هستیم تا انتخابات مجدداً برگزار شود.

وی با اشاره به انتخابات مهندسی شده مجمع هیئت کاراته قم، گفت: لیستی که اعضای مجمع را تشکیل می داد، دارای مشکلات عدیده بود، از جمله باشگاه نمونه سال که باید باشگاه استقلال اعلام می شد اما باشگاهی را معرفی کردند که تاریخ تمدید پروانه آنها گذشته بود و طبق قانون انتخابات، باشگاهی که اعتبار پروانه آن تمام شده باشد، نمی‌تواند شرکت کند. با این حال آقایان، پروسه تمدید دو ماهه پروانه باشگاه را ظرف ۴۸ ساعت تمدید کردند!

وی افزود: در رابطه با قهرمانان هم تا حدودی اجحاف شد، ما قهرمان آسیا و نایب قهرمان آسیا داشتیم که آنها را از لیست بیرون گذاشتند و اشخاصی را که مایل بودند، در لیست گذاشتند.

تنها دارنده مدال طلای تیم ملی کاراته ایران در مسابقه ستارگان کاراته جهان افزود: خواسته پیشکسوتان کاراته قم این است که قانون و مقررات انجام شود و هرچه قانون بگوید. ما می‌گوییم طبق قانون و آیین نامه، این انتخابات باطل است چون حدنصاب آرا را نیاورده و باید باطل شود.

عبدالحسینی با بیان اینکه تمام کاراته قم یک طرف و یک باشگاه یک طرف، گفت: هیئتی که از ۹۰ درصد پیشکسوتان خود شکایت می کند، بعداً چگونه می‌خواهد با این افراد کار کند؟