آمادگی اعطاء نشان حلال به کالاهای صادرات پذیر کشاورزی

فقیه ناظر بر امور حلال کشور ضمن اعلام آمادگی برای اعطاء نشان حلال به کالاهای صادرات پذیر کشاورزی گفت: یکی از مولفه‌های جدی موثر در رونق صادرات کالاهای ایرانی، اعطای نشان حلال به این کالاها است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،آیت الله احمد مبلغی در دیدار با دکتر رمضان نژاد رئیس نظام مهندسی […]

فقیه ناظر بر امور حلال کشور ضمن اعلام آمادگی برای اعطاء نشان حلال به کالاهای صادرات پذیر کشاورزی گفت: یکی از مولفه‌های جدی موثر در رونق صادرات کالاهای ایرانی، اعطای نشان حلال به این کالاها است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،آیت الله احمد مبلغی در دیدار با دکتر رمضان نژاد رئیس نظام مهندسی کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: حلال سازمان استاندارد جمهوری اسلامی ایران آمادگی آن را دارد تا کارگاه های تولیدی و فعال در حوزه های فراوری کالاهای صادرات پذیر کشاورزی، را در فرآیند اعطای نشان حلال خود قرار دهد.
وی با طرح این پرسش که در شرایط همه گیری ویروس کرونا، چگونه می توان به سمت جهش تولید گام برداشت و این هدف را به چه صورتی می توان به فرجام رساند، افزود: درست است که کرونا محدودیت‌هایی را در همه زمینه ها، از جمله کشاورزی و تولیدات وابسته به آن در زمینه های گوناگون، ایجاد کرده است؛ ولی باید توجه داشت که، از سوی دیگر، این شرایط فرصت‌هایی را جهت باز تعریف فعالیت ها و ساز و کار پیشرفت در آن ها پدید آورده است.
وی افزود: اندیشمندان و مسوولان حوزه‌های مختلف اقتصادی و عمرانی باید فرصت‌های معطوف و منجر به جهش تولید را شناسایی و فعال نمایند.
آیت الله مبلغی خاطرنشان کرد: اگر بپذیریم که در شرایط کرونا ذهنیت ها تا حدود زیاد به سمت توسعه دانش کنترل و مدیریت مشکلات ناشی از محدودیت و راهیابی به ابتکارات به پیش رفته است، و از طرف دیگر نیز بپذیریم که کشاورزی در یک نیاز شدید به توسعه دانش متعلق به خود است، چه بسا بتوان گفت که از این نظر این فرصت را فراهم آمده است تا ما هرچه بیشتر به سمت دانش بنیان کردن کشاورزی به پیش برویم.