آب قم جزو باکیفیت‌ترین آبهای کشور است/سرانه مصرف آب قم بایدنصف شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام صدها آزمایش به صورت روزانه بر روی آب قم گفت: در حال حاضر آب شبکه قم به لحاظ کیفیت جزو بهترین آب‌های کشور به شمار می‌رود. به گزارش پاپگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام صدها آزمایش به صورت روزانه بر روی آب قم گفت: در حال حاضر آب شبکه قم به لحاظ کیفیت جزو بهترین آب‌های کشور به شمار می‌رود.

به گزارش پاپگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور که به همراه جمعی از معاونین، مدیران، کارکنان و پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب در برنامه زنده تلویزیونی «باز باران» شبکه قم حاضر شد در سخنانی اظهار داشت: بر اساس قانون، شرکت‌های آب و فاضلاب اجازه واگذاری رایگان حق انشعاب آب و فاضلاب به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را برای یک بار دارند.

وی یادآور شد: در همین راستا شرکت آب و فاضلاب قم طی سه سال گذشته بیش از ۹۵۰ فقره انشعاب به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت رایگان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان واگذار کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان سال جاری نیز آبفای استان با مساعدت مدیران، کارکنان و پیمانکاران خود مبلغ یک میلیارد ریال برای کمک به مددجویان کمیته امداد امام خمینی اختصاص داد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر صد در صد جمعیت حدود یک‌میلیون و ۲۸۰ هزارنفری شهری استان به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند، گفت: برای تأمین آب شرب شهر قم تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال، ۴ باب تصفیه‌خانه و بیش از سیصد و پنجاه‌هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چاه‌های منطقه علی‌آباد، چاه‌های داخل شهر و سدهای ۱۵ خرداد و کوچری منابع تامین آب شهر قم برشمرد و اظهار داشت: سالانه نزدیک به ۱۱۶ میلیون متر مکعب آب وارد شهرها می‌کنیم که از این میزان حدود صد میلیون متر مکعب مصرف و مابقی جزو آب‌های به حساب نیامده محسوب می‌شود.

وی مصرف روزانه هر نفر را در قم حدود ۱۶۰ لیتر اعلام کرد و گفت: با توجه به اقلیم استان و تأمین ۸۵ درصدی آب شهر از خارج از مرزهای استان، باید سرانه مصرف به نصف کاهش پیدا کند.

دکتر صادق پور خاطرنشان کرد: هر فرد می‌تواند با روزانه ۸۰ لیتر آب، زندگی خود را تأمین کند علاوه بر اینکه بر اساس برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم کسانی که مصرف کمتری داشته باشند تشویق می‌شوند.

وی با اشاره به انجام صدها آزمایش به صورت روزانه بر روی آب قم ابراز داشت: در حال حاضر آب شبکه قم به لحاظ کیفیت جزو بهترین آب‌های کشور به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از جمعیت شهر قم امکان اتصال به شبکه فاضلاب شهری را دارند، گفت: البته در حال حاضر تنها ۳۵ درصد از شبکه‌های اجرا شده مورد استفاده قرار می گیرند و مابقی هنوز وصل نشده‌اند.

وی با اشاره به زیرساخت‌های اجرا شده در قم در زمینه فاضلاب اظهار داشت: چهار تصفیه‌خانه فاضلاب و بیش از هزار و صد کیلومتر شبکه اصلی، فرعی و انتقال در قم اجرا شده و در خدمت مردم قم قرار گرفته است.

دکتر صادق پور در ادامه به برخی دیگر از زیرساخت‌های فراهم شده در حوزه آب و فاضلاب استان قم اشاره کرد و مرکز تلفنی ۱۲۲ با ارائه بیش از ۳۰ خدمت به صورت غیرحضوری، سامانه تله‌متری با امکان کنترل تمام تأسیسات آبفا و احداث ۴ آزمایشگاه مجهز و مورد اعتماد محیط زیست را از جمله این زیرساخت‌ها برشمرد.

پایان خبر/