۴۵۰۰ شغل در صنعت و کشاورزی قم ایجاد می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ایجاد ۴۵۰۰ شغل در بخش های صنعت و کشاورزی طی سال جاری در این استان در دستور کار قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی سازمان، محمود سیجانی عصر سه شنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان قم در سال جاری، اظهار […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ایجاد ۴۵۰۰ شغل در بخش های صنعت و کشاورزی طی سال جاری در این استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی سازمان، محمود سیجانی عصر سه شنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان قم در سال جاری، اظهار داشت : برای ایجاد این تعداد شغل، هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: اواخر سال گذشته به واحدهایی که نیازمند تامین نقدینگی بودند با تدبیر و مدیریت، ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در بخش صنعت و کشاورزی توسط بانک های عامل پرداخت شد.
محمود سیجانی عنوان کرد: برای تحقق شعار امسال تولید و عرضه باید ساماندهی شود که نیازمند همراهی و کمک سایر دستگاه هاست؛ در تولید باید نظر مصرف کننده و فروشنده را در کیفیت و قیمت کالا جلب کرد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: برای تحقق این ۲ مولفه در واحدهای تولیدی استان، باید واحدهای موجود که با ظرفیت پایین کار می کنند، نسبت به افزایش ظرفیت خالی اقدام نمایند.
وی در ادامه افزود: واحدهایی که ماشین آلات فرسوده و قدیمی دارند، باید تجهیزات آن ها بازسازی و نوسازی شود که در این راستا امسال به ۱۳۰ واحد صنعتی تسهیلاتی پرداخت می شود تا به افزایش کیفیت، رقابت پذیری و کاهش قیمت کالا کمک کند.
وی خاطر نشان کرد: واحدهایی نیز که محصولاتشان بالقوه یا بالفعل صادراتی است، کمک های لازم صورت می گیرد تا در این زمینه فعال باشند.
سیجانی گفت: از صنایع دانش بنیان، فناوری محور، بی ضرر برای محیط زیست و کم مصرف حمایت می شود.
وی گفت: امسال در نظر داریم واحدهای صنعتی راکد را با کمک صاحبان، راه اندازی نماییم و یا با تغییر خط تولید و در اختیار قرار دادن واحد صنعتی به افراد دیگر، واحدها را احیا نماییم.