حمایت از عاشورا رمز حرکت خودجوش مردم در ۹ دی بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آنچه كه مردم را در يوم الله ۹ دي به جوش و خروش آورد حمايت از اسلام، اباعبدالله و عاشورا و در كنار آن حمايت از نظام و انقلاب بود و در اين روز مردم با حركت خودجوش صحنه هايي را رقم زدند كه بيانگر نقش ولايت و […]

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آنچه كه مردم را در يوم الله ۹ دي به جوش و خروش آورد حمايت از اسلام، اباعبدالله و عاشورا و در كنار آن حمايت از نظام و انقلاب بود و در اين روز مردم با حركت خودجوش صحنه هايي را رقم زدند كه بيانگر نقش ولايت و تبعيت از ولايت فقیه بود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،آيت الله محمدجواد فاضل لنكراني، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پنجشنبه شب در مراسم گراميداشت يوم الله ۹ دي در آستان مقدس محمد هلال ابن علي(ع) درجمع صدها نفر از اقشار مختلف شهرستان آران و بيدگل ، از بصيرت به عنوان يكي از عناوين موجود در روايات نام برد و افزود: دعاي بصيرت جزء تعقيبات نماز است و آنقدر اين دعا مهم است كه هر انسان مسلماني بعد از عبادت از خدا بخواهد تا در دين او بصيرت قرار دهد.

آيت الله فاضل لنكراني افزود: اميرمومنان(ع) مي فرمايد: خدايا مرا هدايت كن و بصيرت به من بده تا من با دل كور با قضايا برخورد نكنم و متوجه باشم چه وظيفه اي را براي اسلام دارم و در چه موقعي بايد اين وظيفه را انجام دهم.

استاد درس خارج حوزه علميه قم يادآور شد: در متون روايات و در ذيل اين آيه شريفه ‹‹ وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْري فَإِنَّ لَهُ مَعيشَةً ضَنْکاً وَ نَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ أَعْمي›› مي فرمايد، كسي كه از ذكر من دوري كند براي او زندگي تنگ را مقدر مي‌كنيم و در روايت است كسي كه ولايت اميرمومنان را نداشته باشد خداوند چشم او را كور مي كند.

اهل ولايت، اهل بصیرت است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار: نخستین نكته اي كه مي توان از ذيل اين آيه دريافت كرد اين است كه اهل ولايت، اهل بصیرت است و كسي كه ولايت ائمه معصومين(ع) را داشته باشد، اهل بصيرت است و كسي كه از ولايت ائمه معصومين بهره اي ندارد در دنيا كور و در آخرت هم كور است و بصيرت ندارد.

رييس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه به تبيين ارتباط بين مسأله ولايت و بصيرت پرداخت و گفت: امام راحل ولايت خدا، ولايت رسول خدا و ولايت ائمه معصومين را خوب فهميده بود و معتقد بود، انسان مسلمان خالص كسي است كه تحت ولايت خدا و رسول خدا و ائمه معصومين باشد.

آيت الله فاضل لنكراني ادامه داد: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي كه ايران را دو دستي تقديم يهود و نصاري مي‌دادند امام راحل فرياد زد، چرا كه داشتند ملت ايران را از ولايت خدا و ولايت رسول خدا و ائمه معصومين خارج مي كردند تا تحت ولايت كفر قرار دهند.

كسي بصيرت دارد، بايد ببيند راهي را كه ولي فقيه براي او مشخص كرده است چيست.

استاد برجسته خارج فقه حوزه علمیه قم با تأكيد بر اينكه ريشه بصیرت در ولايت است، اظهار داشت: اگر ولايت را خوب شناختيم و باور كرديم، زندگي ما زندگي با بصيرتي خواهد بود، چرا كه در زمان غيبت كبري ائمه فرمودند، ولايت شما در اختيار نواب امام زمان، فقهای جامع الشرايط است، به اين معني كه ريشه بصريت، ولايت است و ولايت در زمان غیبت كبري ائمه براي فقيه جامع الشرايط است و اگر كسي بخواهد متوجه شود بصيرت دارد، بايد ببيند راهي را كه ولي فقيه براي او مشخص كرده است چيست، اگر از آن فاصله گرفت از بصيرت فاصله گرفته است.

آيت الله فاضل لنكراني ادامه داد: امروز تمام مشكلات كشورهاي اسلامي براي اين است كه از ولايت بي بهره هستند و آنها نه در زمان امام معصوم ولايت را قبول داشتند و نه در زمان غيبت ولايت را قبول داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آنچه كه مردم را در يوم الله ۹ دي به جوش و خروش آورد حمايت از اسلام، اباعبدالله و عاشورا و در كنار آن حمايت از نظام و انقلاب بود و در اين روز مردم با حركت خودجوش صحنه هايي را رقم زدند كه بيانگر نقش ولايت و تبعيت از ولايت فقیه بود.

مردم ایران به برکت خون شهدا و درسایه ولایت فقیه، در مقابل تمام تهدیدات دشمنان ایستاده است.

استاد درس خارج حوزه علميه قم در ادامه گفت: ما بايد ببينیم فرداي قيامت امانتدار خون شهدا بوده ايم و يا به دنبال رسيدن به قدرت و كسب مقام و منصب بوده ايم.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه امام (ره) براساس ولایت خدا، رسول (ص) خدا، امیرالمؤمنین (ع) و ائمه معصومین (ع) انقلاب کرد، گفت: در مقطع فعلی نیز، انقلاب اسلامی ایران بر اساس دستورات ولایت فقیه به عنوان نایب امام زمان (عج) به پیش می‌رود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر زنده نگه داشتن آرمان شهدا، امام(ره) و انقلاب، یاد آور شد: مردم ایران به برکت خون شهدا و درسایه ولایت فقیه، در مقابل تمام تهدیدات دشمنان ایستاده است ، و اگر به زيارت امامزادگان و امامان سفارش شده است، تنها براي رسيدن ثواب نيست، بلكه براي اين است كه محور اصلي را كه همه محورها حول ولايت ائمه معصومين است، فراموش نكنيم.

زيارت محمد هلال ابن علي ثواب زيارت اميرمومنان و فاطمه زهرا را دارد

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه زيارت فرزند اميرمومنان(ع) زيارت خود اميرمومنان(ع) است، گفت: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، هركس مرا زيارت كند فاطمه را زيارت كرده است و هر كس فاطمه زهرا را زيارت كند مانند اين است مرا زيارت كرده است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به کرامات امامزادگان (ع) گفت: زیارت امامزادگان (ع) و ذریه پیامبر اکرم (ص)، از مهم‌ترین امتیازاتی است که خداوند در بین پیامبران، به پیروان حضرت محمد (ص) داده است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: همچنین هرکس ذریه علی (ع) وفاطمه (س)، چه بلافصل و چه مع الوصف و نوادگانش را زیارت کند، گویا امیرالمؤمنین (ع) را زیارت کرده است.

آیت الله فاضل لنکرانی، در بخش دیگری از سخنان خود، از امامزاده محمد هلال بن علی (ع) به عنوان یک انسان غریب و مهاجرالی الله که به خاطر فرار از ظلم امویه، از مدینه به ایران هجرت کرد، نام برد و گفت: دلیل اینکه اکثر امامزادگان (ع) به مردم ایران پناه می‌آوردند، به خاطر شیعی بودن خالص و حیله گرنبودن مردم ایران بود.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان برای انجام دستور خدا هجرت می‌کردند، گفت: واجب شدن بهشت، از اثرات مختص زیارت منتسبین حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) همچون حضرت محمد هلال بن علی (ع) است.

به گفته وي، براساس روايات، زائراني كه به زيارت محمد هلال ابن علي(ع) مي آيند، مانند اين است كه اميرمومنان(ع) و فاطمه زهرا(س) را زيارت كرده اند .

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينكه امامزاده محمد هلال ابن علي(ع) به عنوان يك انسان غريب و مهاجر ای الله براي فرار از ظلم دشمن از مدينه به هجرت كرد، يادآور شد: اكثر امامزادگان به مردم ايران پناه آوردند چرا كه هيچ كجا مانند ايران برايشان امن تر نبود و مردمي مهربان تر و رئوف تر از ايران نبود.

آيت الله فاضل لنكراني همچنين با بيان اينكه امامزادگان براي اجراي دستور خدا و براي خدا هجرت كردند و به ايران آمدند، گفت: هركس امامزاده محمد هلال ابن علي(ع) را زيارت كند بهشت بر او واجب مي‌شود از اين رو حضور اين امامزاده و امامزادگان ديگر در منطقه آران و بيدگل آثار و بركات زيادي دارد و آثار و كرامات آنها را زياد شنيده شده و كتابهاي زيادي برايشان منتشر شده است، بنابراين فعاليتهاي هيات امناي فعال آستان محمد هلال ابن علي(ع) قابل تقدير و تجليل است.

لازم به ذكر است، آيت الله محمدجواد فاضل لنكراني عصر پنجشنبه بنا به دعوت امام جمعه و تولیت آستان مقدس محمدهلال بن علی (ع) در سفر خود به شهرستان آران و بيدگل، ضمن بازديد از حوزه علميه اميرالمومنين(ع) ، کتابخانه عمومی و مرکز اسناد آستان مقدس هلال ابن علي و بازديد از گنجينه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهرستان آران و بيدگل، در آيين غبارروبی و عطر افشانی ضريح مطهر آستان مقدس محمد هلال ابن علي(ع) شركت كرد و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در آيين گراميداشت سالروز يوم الله ۹ دي كه در آستان مقدس امامزاده محمد هلال ابن علي(ع) برگزار شد در جمع صدها نفر سخنرانی كرد.