یازدهمین نشست کتابخوان آنلاین باعنوان «وقتی اوبیاید» درقم برگزارشد

با هدف شناخت معارف مهدوی و اهمیت انتظار، یازدهمین نشست کتابخوان آنلاین با عنوان «وقتی او بیاید» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، با هدف شناخت معارف مهدوی و اهمیت انتظار، نشست کتاب آنلاین با عنوان «وقتی […]

با هدف شناخت معارف مهدوی و اهمیت انتظار، یازدهمین نشست کتابخوان آنلاین با عنوان «وقتی او بیاید» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، با هدف شناخت معارف مهدوی و اهمیت انتظار، نشست کتاب آنلاین با عنوان «وقتی او بیاید» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این نشست، زهرا جوادی دانا، کتابدار کتابخانه شهدای نوبهار قم با معرفی کتاب «انتظار عامیانه، عالمانه و عارفانه» نوشته حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان اظهار داشت: این کتاب کتاب حاضر با بررسی مفهوم انتظار، سه رویکرد متفاوت به این مفهوم را مورد بررسی قرار می‌دهد و در بخش انتهایی کتاب نیز به تناسب مفهوم انتظار با جوان و ویژگی‌های جوانی پرداخته شده است.

منصور میگلی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با معرفی کتاب «در فجر ساحل» نوشته محمد حکیمی بیان کرد: این کتاب نگارشی روان و شیوا در مباحث مهدویت را دارد و تاکنون ده‌ها مرتبه تجدید چاپ شده است. وی گفت: نویسنده با بهره گیری از قلمی شیوا و ادبی، به پژوهش دربارۀ حضرت مهدی )عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف( پرداخته و دنیای آینده را از نظر مذهب شیعه تصویر کرده است.

مجید شهسواری، خادم مسجد مقدس جمکران با معرفی کتاب «غیبت» اثر شیخ طوسی تصریح کرد: این کتاب به غیبت امام زمان (ع) می پردازد و از منابع با اهمیت در زمینه شناخت حضرت مهدی (عج) و غیبت آن حضرت است که در آن دیدگاه شیعه درباره امام عصر ارائه شده و به شبهات و اشکالاتی که درباره غیبت آن حضرت مطرح بوده، با ادله قرآنی و روایی و عقلی جواب داده شده است.

حمیده روحی نامقی، کتابدار روشندل کتابخانه مرکزی استان گلستان با معرفی کتاب «دولت مهدی(ع) سیرت مهدی(ع)» اثر مصطفی دلشاد تهرانی اظهار داست: این کتاب با موضوع مهدویت است که به زندگی امام زمان(ع) و غیبت و سیرت آن حضرت پرداخته است.
زینب هادی، خادم مسجد مقدس جمکران با معرفی کتاب «پیشگویی هایی از آخرالزمان» نوشته علی رضایی عنوان کرد: این اثر به دنبال آن است تا با سبکی نو و از زاویه‌ای جدید و نیز با استناد به منابع موثق فریقین (شیعه و سنی)، به پیشگویی‌های امامان معصوم درباره ظهور مهدی موعود (عج)، وقایع این زمان و یاران آخرالزمانی ایشان بپردازد.

فاطمه بداغ آبادی، کتابدار کتابخانه مرکزی بجنورد از خراسان رضوی و با معرفی کتاب «موعودنامه: فرهنگ الفبایی مهدویت» نوشته مجتبی تونه ای اظهار داشت: این اثر به موضوع حضرت مهدی(عج)، غیبت، انتظار، ظهور و دیگر مسائل جانبی مهدویّت می‏پردازد. نویسنده با استناد به آیات قرآن و منابع روایی و تاریخی و بر اساس حروف الفبا، به ۷۹۰ موضوع در این‏باره پرداخته است. وی افزود: این مجموعه را می‏توان فرهنگی جامع و در عین حال موجز دانست که در این فرهنگ, موضوعاتی چون آینده‏ی جهان در عصر ظهور، اَبدال، اقامتگاه امام مهدی(عج)، توقیعات، رجعت، مهدویّت، نشانه‏های ظهور، کارگزاران امام مهدی، زمامداران آخرالزمان و صدها موضوع دیگر مطرح شده است. این کتاب از کامل‌ترین کتاب‌های عرصه مهدویت است و به شکل الفبا از الف شروع شده و هر آنچه در مورد ظهور و انتظار هست را می‌توان به صورت الفبای آن با بهره گیری از ارجاعات منظم شده یافت.

زهرا رضاقلی زاده با معرفی کتاب «۴۱ پرسش و پاسخ درباره حضرت مهدی (عج)» نوشته غلامرضا حیدری ابهری بیان کرد: این کتاب به همت انتشارات قدیانی منتشر شده و دارای چهار فصل «اعتقاد به امام زمان (عج)»، «دوران غیبت»، «ظهور امام زمان (عج)» و «چند پرسش دیگر» است. وی گفت: این کتاب با پرسش هایی مانند چطور می توان باور کرد که حضرت مهدی (عج) نزدیک به ۱۲ قرن عمر کرده است؟ پرسشی دیگری درباره شهادت این امام همام مطرح شده است که آیا درست است که یک زن امام زمان (عج) را شهید
می کند؟

یاد آور می شود در این نشست چهار نفر از کتابداران کتابخانه های عمومی استان های قم، بوشهر، خراسان شمالی و گلستان و دو نفر از خادمان مسجد مقدس جمکران کتابهایی با موضوع مهدویت معرفی کردند.

گفتنی است این نشست به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم وبا همکاری انتشارات کتاب جمکران، بانک ملی، محفل ادبی پروین اعتصامی برقرار شد که شعرخوانی از جمله برنامه ها بود.