کمیته امداد قم پرچمدار تحول نوین اداری بین استانهاست

کمیته امداد استان قم در دو سال اخیر با برون سپاری بخشی از مددکاری و نیز همه امور اشتغال مددجویانش به بخش خصوصی ، آغازگر تحولی چشمگیر در کشور شده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،میرهاشم موسوی در دیدار با کارکنان کمیته امداد استان با بیان اینکه پیشرفت امداد در مقابله با فقر و […]

کمیته امداد استان قم در دو سال اخیر با برون سپاری بخشی از مددکاری و نیز همه امور اشتغال مددجویانش به بخش خصوصی ، آغازگر تحولی چشمگیر در کشور شده است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،میرهاشم موسوی در دیدار با کارکنان کمیته امداد استان با بیان اینکه پیشرفت امداد در مقابله با فقر و محرومیت مدیون نیروهای خدوم این نهاد است گفت: کمیته امداد قم پرچمدار تحول نوین اداری بین استانهاست و من به سهم خودم از مدیرکل و کارکنان زحمتکش استان تشکر می کنم.
وی با تاکید بر مدیریت جهادی و کار جهادی افزود: از مهم‌ترین مصادیق امیدآفرینی و تلاش برای از بین بردن فقر در جامعه بهره‌مندی از شغل‌های خرد و خانگی است.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد منابع امداد را به سمت توانمندسازی خانوارها برده‌ایم افزود: درصدد هستیم با ساختار موجود در امداد ، توسط خود مردم شریف، ساز وکارهای تحولی را تقویت کنیم.
موسوی پیچیده شدن فقر در جامعه امروزی را خاطرنشان کرد و گفت: در راستای تلاش در زدودن فقر امروزی، در انسجام و انجام برنامه‌های مالی و تحصیل بودجه موفقیت صددرصدی داشته‌ایم.

معاون اداری مالی کمیته امداد باهدف بررسی فرآیند و نتیجه برون‌سپاری طرح‌های مددکاری سالمندان، خانواده زندانیان و اشتغال مددجویان از این مراکز بازدید کرد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، میرهاشم موسوی، معاون اداری مالی کمیته امداد از طرح برون‌سپاری ۴۰۰۰ پرونده مددکاری سالمندان تحت حمایت در پایگاه خدمات اجتماعی مؤسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) بازدید کرد.
وی ضمن آشنایی با فرآیند تشکیل پرونده و نحوه خدمات‌رسانی به سالمندان در این مرکز، با دو مددجوی سالمند مراجعه‌کننده به این پایگاه گفت‌وگو و نقاط قوت و ضعف این طرح را از دیدگاه مددجویان نیز جویا شد.
معاون اداری و مالی کمیته امداد در بازدید بعدی خود در محل انجمن حمایت از زندانیان استان قم با حجه الاسلام والمسلمین سیدکاظم میرعظیمی مدیر این انجمن دیدار کرد و در این نشست پیرامون شیوه‌های خدمت‌رسانی به ۵۰۰ پرونده خانواده‌های آسیب‌پذیر زندانیان به بحث و تبادل نظر پرداخت.
از دیگر طرح‌های برون‌سپاری کمیته امداد استان قم همکاری با مرکز مشاوره و راهبری شغلی دی جی کار به عنوان اولین کاریابی الکترونیک استان در اشتغال مددجویان است.
در این مرکز از ابتدای اجرای این طرح به مدت حدود ۶ ماه، ۱۸۷۶ مشاوره شغلی انجام‌شده که هزار و ۱۳۲ طرح منجر به ارائه خدمات اشتغال شامل تسهیلات اشتغال‌زایی، کاریابی و کار در منزل شده است.
معاون اداری مالی کمیته امداد، در این بازدید در جریان اشتغال زایی های موفق این مرکز شامل تولیدات صنایع چوبی، پرندگان تزئینی و پرورش زالو که توسط مددجویان در روستاهای قم انجام می‌شود قرار گرفت.