کمک به افرادنیازمند را ازطریق موسسه‌های معتبر ودارای مجوزانجام دهید

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: اگر قصد کمک به افراد نیازمند را دارید حتماً از طریق سایت‌ها و موسسه‌های معتبر و دارای مجوز که از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی می شود ، اقدام کنید. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با […]

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: اگر قصد کمک به افراد نیازمند را دارید حتماً از طریق سایت‌ها و موسسه‌های معتبر و دارای مجوز که از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی می شود ، اقدام کنید.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با تشریح تکدی گری در فضای مجازی، اظهارداشت: با پیشرفت فنّاوری، حتی شیوه تکدی گری نیز تغییر کرده و وارد دنیای مجازی شده است؛ در دنیای امروز دیگر نیازی به پوشیدن لباس پاره و حضور فیزیکی در معابر نیست و تنها یک گوشی هم کفایت می‌کند، این امر سبب سوءاستفاده برخی از افراد سودجو در فضای مجازی جهت کلاهبرداری و ناامن‌تر کردن این بستر برای کاربران شده‌است.

رئیس پلیس فتا استان قم با توجه به وقوع اتفاقات و بلایای طبیعی در کشور، توصیه کرد: از شهروندان تقاضا داریم حتی الامکان به این‌گونه کانال‌ها و افراد اعتماد نکنند و اگر قصد کمک به افراد نیازمند رادارند، حتماً از طریق سایت‌های موسسه‌های معتبر و دارای مجوز که از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی می شود استفاده کنند.

سرهنگ موالی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که شهروندان می‌خواهند به‌ صورت شخصی به فردی نیازمند کمک کنند، مثلا به بیماری کمک کنند. به‌حساب افراد پولی پرداخت نکنند و شخصاً به بیمارستان یا مرکز درمانی مدنظر مراجعه کنند و پس از بررسی صحت‌وسقم و اطمینان از وجود فرد نیازمند، هزینه را برای درمان در همان مرکز درمانی واریز نمایند که مطمئن باشند، مورد کلاهبرداری قرار نگرفته‌اند.