کلاهبرداری مالی از شهروندان با ارسال پیامک

رئیس پلیس فتا استان قم در خصوص کلاهبرداری مالی از شهروندان از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک هشدار داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: مجرمان سایبری با استفاده از شگردهای قدیمی برای اقدامات کلاهبرداری خود از طرق دیگری همچون تماس […]

رئیس پلیس فتا استان قم در خصوص کلاهبرداری مالی از شهروندان از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: مجرمان سایبری با استفاده از شگردهای قدیمی برای اقدامات کلاهبرداری خود از طرق دیگری همچون تماس تلفنی و پیامک برنده شدن در مسابقه و…شوند؛ هرچند این شیوه کلاه‌برداری روش جدیدی نیست ولی باوجود اطلاع‌رسانی‌های متعدد برخی از افراد همچنان در دام این نوع کلاهبرداران دچار می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان قم بیان کرد: در بیشتر موارد افراد کلاهبردار با جعل عنوانی فریبنده، از طریق تلفن همراه و پیامک با مالباختگان ارتباط برقرار می‌کنند و پس از جلب اعتماد، با استفاده از شگردهای روحی و روانی خاصی با تحت تأثیر قرار دادن فرد موردنظر آن‌ها را روانه عابر بانک‌ها می‌کنند و پس از اجرای عملیاتی پیچیده از پشت تلفن حساب بانکی آن را خالی می‌کنند. تقریباً این شگرد همه کلاه‌برداران تلفنی است.

وی افزود: افراد سودجو در برخی موارد نیز با سوءاستفاده از احساسات، عواطف، ناآگاهی شهروندان با عناوینی همچون برنده شدن سفر زیارتی به اماکن مقدس، برنده خوش‌شانس مسابقات رادیویی و تلویزیونی، برنده شدن در قرعه‌کشی بانک‌ها و مؤسسات مالی و… مال‌باختگان را فریب می‌دهند، این شیادان به‌ قدری حرفه‌ای عمل می‌کنند که اقشار مطلع و تحصیل‌کرده جامعه را هم به‌ راحتی فریب داده و مغلوب می‌سازند.

رئیس پلیس فتا استان قم ادامه داد: به‌ هیچ ‌عنوان فریب افراد سود جو که از طریق تماس تلفنی، ارسال پیامک با ارائه پیشنهاد‌ات وسوسه کننده سعی دارند که شهروندان را متقاعد کنند که به سمت دستگاه خودپرداز بروند نخورند چرا که این شیوه و شگرد رایج برخی از کلاهبرداران سایبری است.