کلاهبرداری به بهانه فروش یا اجاره وسایل عزاداری ماه محرم

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به تبلیغات فروش وسایل عزاداری ماه محرم در شبکه‌های اجتماعی گفت: سوگواران حسینی(ع) برای خرید هرگونه وسایل و امکانات عزاداری حتما از فروشگاه‌های آنلاین دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنند. به  گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “علی موالی” با اشاره به خرید آنلاین در شرایط کرونا تاکید کرد: […]

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به تبلیغات فروش وسایل عزاداری ماه محرم در شبکه‌های اجتماعی گفت: سوگواران حسینی(ع) برای خرید هرگونه وسایل و امکانات عزاداری حتما از فروشگاه‌های آنلاین دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنند.

به  گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “علی موالی” با اشاره به خرید آنلاین در شرایط کرونا تاکید کرد: بخشی از تبلیغات فروش و یا اجاره وسایل عزاداری سالار شهیدان که در شبکه‌های اجتماعی از سوی مجرمان سایبری قرار داده می‌شود هدفی جز کلاهبرداری از شهروندان را ندارد.
وی افزود: کلاهبرداران سایبری با عنوان‌های اغواء‌ کننده از قبیل فروش اجناس و اقلام دهه محرم با کمترین قیمت و یا با تخفیف‌های باور نکردنی قصد به دام انداختن قربانی‌های خود را دارند.
این مقام مسئول با بیان اینکه در پی هدایت شهروندان به صفحات جعلی بانکی، شاهد خالی شدن حساب بانکی آنها هستیم، ادامه داد: مجرمان سایبری با عنوان این موضوع که برای ارسال اقلام این دهه نیاز به واریز پیش پرداخت یا بیعانه توسط خریداران است، بعد از دریافت وجه دیگر جوابگوی تماس‌ خریداران نمی‌باشند.
سرهنگ موالی در خصوص کلاهبرداری در ایام محرم به شهروندان توصیه کرد: هیئت‌ها و تکایا برای اجاره داربست، چادر، سیستم صوتی ، اکو و… حتما از سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند اقدام نموده و فریب تبلیغات ارزان قیمت شبکه‌های اجتماعی را نخورند.
این مقام سایبری ادامه داد: عزاداران حسینی(ع) مراقب باشند که فریب آگهی‌های اغوا کننده را نخورده و از پرداخت هرگونه وجه تا قبل از دریافت کالا خودداری کنند.
رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان خواند و از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنت http://www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند

ترخيص وسائط نقليه از طریق دفاتر پليس +۱۰ امکان پذیر است
گروه استان ها_ قم _رئيس بازرسی فرماندهی انتظامی استان گفت: مالکان وسائط نقلیه توقیفی برای ترخيص خودرو یا موتورسیکلت خود از طریق نزديکترين دفتر پليس +۱۰ محل سکونت خود اقدام و از مراجعه به دفتر نظارت همگانی۱۹۷ خودداری کنند.

سرهنگ “سیدجمال فاطمی ” اظهار داشت: در راستاي تسهيل در فرآيند ترخيص وسايل نقليه، تکريم ارباب رجوع و تحقق دولت الکترونيک، مالكان وسايل نقليه توقيفي برای ترخیص وسيله نقليه خود باید به نزديکترين دفتر پليس +۱۰ محل سکونت خود مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ به صورت شبانه روزی آماده دریافت انتقادات،پیشنهادات و نقطه نظرات شهروندان می باشد، افزود:فرماندهان و مسئولان انتظامی استان روزهای دوشنبه هر هفته با حضور در این سامانه ،به صورت تلفنی و حضوری به مشکلات مراجعان رسیدگی می کنند.
این مقام انتظامی ،مدارک مورد نیاز برای رفع توقیف را اصل قبض رسيد پارکينگ با مهر يگان توقيف کننده و مامور، پرداخت خلافي وسيله نقليه، مدارک احراز مالکیت خودرو ، اصل کارت ملي يا گواهينامه، ارائه بيمه نامه معتبر شخص ثالث و رسید توقیف شده خودرو عنوان کرد.