کلاس های مدارس قم تا اطلاع ثانوی غیر حضوری شد

استاندار قم با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سخت‌گیری و شدت عمل در اجرای آن از غیرحضوری شدن کلاس های درس در مدارس قم تا اطلاع بعدی خبر داد و در عین حال گفت که مدارس برای ارائه خدمات آموزشی باز خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،بهرام سرمست روز چهارشنبه […]

استاندار قم با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سخت‌گیری و شدت عمل در اجرای آن از غیرحضوری شدن کلاس های درس در مدارس قم تا اطلاع بعدی خبر داد و در عین حال گفت که مدارس برای ارائه خدمات آموزشی باز خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری قم با حضور “قاسم جان بابایی” معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم از این حکایت دارد که باید حساسیت‌ها و سخت‌گیری‌های بیشتری درمدارس پیگیری شود.

وی یادآور شد: ابتلا یک دانش‌آموز به کرونا می‌تواند انتقال این بیماری را به افراد دیگر باقدرت زیادی سرعت ببخشد.

سرمست با اشاره به فعالیت مراکز آموزش عالی استان گفت: اصل در فعالیت دانشگاه‌ها نیز بر آموزش‌های مجازی و غیرحضوری است.

استاندار قم گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم هر جا که وضعیت تجمعات مانند آرامستانها خطرناک باشد می‌تواند نسبت به تعطیلی آنها اقدام کند.

به گفته سرمست،این دانشگاه می‌تواند رویکرد دورکاری کارمندان دولت را بر مبنای مقتضیات استانی بار دیگر عملیاتی کند.

وی گفت: مجموعه مدیریت استان ازآغاز شیوع کرونا در قم همیشه تصمیمات خود را بر مبنای نظرات کارشناسی و تخصصی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی متمرکز کرده‌است.

سرمست عنوان داشت: قم باوجود تمام محدودیت‌ها بحران کرونا را در یک وضعیت آرام دنبال کرده‌است.

استاندار قم در عین حال گفت که خیز مجددی از بیماری کرونا در قم آغاز شده و طی روزهای اخیر تعداد بستری و فوتی‌های کرونایی در قم افزایش‌یافته است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.