کشف کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی توسط پلیس قم

فرمانده انتظامی استان از کشف کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی در پوشش بنگاه معاملات املاک و دستگیری ۳ نفر متهم در این استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار” عبدالرضا آقاخانی” در تشریح این خبر اظهار داشت:در پي وصول شکايت هاي متعدد مردمي به پلیس آگاهی […]

فرمانده انتظامی استان از کشف کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی در پوشش بنگاه معاملات املاک و دستگیری ۳ نفر متهم در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار” عبدالرضا آقاخانی” در تشریح این خبر اظهار داشت:در پي وصول شکايت هاي متعدد مردمي به پلیس آگاهی استان مبني بر اينکه فردي تحت پوشش فعالیت در بنگاه معاملات املاک و همچنین با عنوان سرمايه گذاري در ساخت و ساز همراه با پرداخت سود ماهیانه و وسوسه انگيز،  بالغ بر ۳۰ ميليارد ريال  از حدود ۶۰ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده و سپس بصورت شبانه و مخفيانه منزل و بنگاه  مشاور املاک خود را تخليه و به همراه همه اعضاء خانواده اش به مکان نامعلومي متواري شده است .

وی افزود: به علت اهميت موضوع، کارآگاهان زبده پليس آگاهي استان بصورت ویژه به بررسی ابعاد و زواياي مختلف این پرونده پرداختند که در نهایت مشخص شد متهم با مشارکت ۲ تن از فرزندانش با جلب اعتماد  مالباختگان و فريب آنها وجوه زیادی را تحت عنوان هاي متقلبانه و قراردهاي مضاربه از شهروندان دريافت و در يک فرصت مناسب به همراه وجوه جمع اوري شده متواري می شده اند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: با اقدامات تخصصی و تحقيقات نامحسوس ميداني، مخفیگاه متهم اصلي در یکی از شهرستان های همجوار شناسایی و با اخذ نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ۲ فرزند این متهم نیز در منطقه پرديسان قم شناسائي و در حين خروج از پارکينگ یک مجتمع  مسکونی با يک دستگاه خودرو دستگير و به پليس آگاهي استان منتقل شدند.

سردار آقاخانی بیان داشت: متهمان در تحقیقات تکمیلی به بزه ارتکابي اعتراف و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

اجرای طرح قدر ۲ در قم با دستگیری ۹ سارق و ۱۱ معتاد متجاهر
فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری ۹ نفر سارق و ۱۱ معتاد متجاهر در نتیجه اجرای طرح قدر ۲ در حوزه استحفاظي تعدادی از کلانتری و پاسگاه های فرماندهی انتظامی شهرستان قم خبر داد.
سرهنگ “مراد حسین جعفریان” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور و استقرار نظم و امنیت در نقاط آسیب پذیر قم و مقابله با تبهکاران، مزاحمین نوامیس و اراذل و اوباش، برخورد با سارقان، جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر، طرح قدر ۲ در حوزه استحفاظي تعدادی از کلانتری و پاسگاه های فرماندهی انتظامی شهرستان قم برگزار شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قم هدف از برگزاری طرح مذکور را کاهش جرایم و پیشگیری از هرگونه ناهنجاری دانست و بر استمرار آن تاکید کرد.
سرهنگ جعفریان در ادامه نتایج این طرح را شامل کشف یک فقره انواع اموال مسروقه ، ۳ دستگاه خودروي سرقتي و یک دستگاه موتورسیکلت، توقيف ۲ دستگاه موتورسيکلت و ۳ دستگاه خودرو،مقاديري موادمخدر و آلات استعمال موادافيوني و ۱۱ نفر معتاد متجاهر برشمرد.