کشف حدود ۷۶ درصدی جرایم فضای مجازی توسط پلیس

فرمانده انتظامی استان قم نیز طی سخنانی گزارشی از اقدامات، عملکرد و فعالیت های پلیس استان در سال گذشته و جاری ارائه کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سردار”عبدالرضا آقاخانی” با اشاره به اجرای طرح سراسری ناظر یک گفت: این طرح برای برخورد با خودروهایی که راننده یا سرنشینان آن کشف حجاب  کرده باشند، طراحی […]

فرمانده انتظامی استان قم نیز طی سخنانی گزارشی از اقدامات، عملکرد و فعالیت های پلیس استان در سال گذشته و جاری ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سردار”عبدالرضا آقاخانی” با اشاره به اجرای طرح سراسری ناظر یک گفت: این طرح برای برخورد با خودروهایی که راننده یا سرنشینان آن کشف حجاب  کرده باشند، طراحی و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این طرح پیامکی به مالک خودرویی که در آن کشف حجاب صورت گرفته ارسال می شود تا در اسرع وقت به پلیس مراجعه کند، برای بار اول تعهد گرفته می شود در صورت تکرار خودرو توقیف و برای بار سوم پرونده تشکیل و به مرجع قضائی معرفی می شود.

فرمانده انتظامی استان بیان داشت: امسال با استفاده از تمام ظرفیت این طرح را اجرا خواهیم کرد، بعضی ها اعتقاد داشتتند حقوق شهروندی رعایت نمی شود در صورتی که هماهنگی لازم با دستگاه قضائی صورت گرفته و تاثیر خوبی را بر جا گذاشته است.

سردار آقاخانی افزود: ارتکاب جرایم در فضای مجازی به سرعت پیش می رود البته پلیس توانسته حدود ۷۶ درصد این جرایم را کشف کند.

کشف حدود ۲۶ کیلوگرم تریاک در قم

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به کشف حدود ۲۶ کیلوگرم تریاک در قم، از دستگيري ۲ متهم در این رابطه خبر داد.

سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پي تمرکز اقدامات پليس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم بر روي عناصر اصلي تهيه و توزيع مواد مخدر مشخص شد فردي قصد دارد مقدار قابل توجهي تریاک را با يک دستگاه سواری “سمند”، از کرمان با عبور از محور مواصلاتی قم به کرج منتقل کند، بنابراین پیگیری موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در ادامه ضمن هماهنگی با مقام قضائی استان تیم عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به یکی از محورهای مواصلاتی اعزام و تلاش برای شناسایی خودرو مذکور آغاز که سرانجام شناسايي، توقيف و متهمان نیز دستگير شد.

سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: طی بازرسي از خودروی موصوف، ۲۵ کيلو و ۸۵۰ گرم مواد افیونی از نوع ترياک  در قالب ۲۱ بطري پلاستيکي کشف و متهمان به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

فرمانده انتظامی استان قم یکی از اولویت های اصلی پلیس قم در سال جاری را مبارزه با قاچاق مواد مخدر دانست و گفت: شهروندان می توانند گزارشات خود را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس استان قرار دهند.