کاهش دو درصدی هدر رفت آب در قم/جلوگیری از هدر رفت ۲ میلیارد لیتر آب

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت:با کاهش دو درصدی هدر رفت آب در قم، از هدر رفت ۲ میلیارد لیتر آب جلوگیری شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور در سومین نشست کمیته آب بدون درآمد […]

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت:با کاهش دو درصدی هدر رفت آب در قم، از هدر رفت ۲ میلیارد لیتر آب جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور در سومین نشست کمیته آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به سیاست‌گذاری‌های وزارت نیرو در خصوص مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد گفت: پیمایش مشترکین غیرمجاز، تعویض کنتورهای خراب و تعویض کنتورهای قدیم با میانگین عمر بالای ۸ سال، فعال شدن واحد انشعابات غیرمجاز و شناسایی کنتورهای دستکاری شده از جمله اقدامات شرکت آب و فاضلاب در راستای این سیاست‌ها است.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مدیریت فشار و زون‌بندی شبکه، نشت یابی و نصب فلومتر را از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان قم در راستای مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد ذکر و خاطرنشان کرد: با مجموع اقدامات فنی و مهندسی انجام شده طی یک سال گذشته هدر رفت آب در شبکه آب شهر قم از ۱۹٫۴۵ به ۱۷٫۶۳ کاهش یافته که این میزان جلوگیری از هدر رفت حدود بیش از ۲ میلیارد لیتر آب است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف و مطالعات کاهش آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب نیز در این نشست با اشاره به تنش آبی در کشور گفت: بر اساس تکلیف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مطالعات آب بدون درآمد شهرهای دستجرد و سلفچگان توسط مشاور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مطالعات آب بدون درآمد شهرهای قم، کهک و جعفریه نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در همین راستا معاونت مشترکین شرکت آب و فاضلاب نیز مکلف به انجام تست خوشه‌ای و پیمایش مشترکین زیر ۵ و بالای ۲۵ مترمکعب در این شهرها شد.

مهندس حسن فرمانی انتظام یادآور شد: مجموع اقدامات انجام شده در بخش زون‌بندی شبکه، مدیریت فشار و نشت یابی جمع‌بندی شده و برای تهیه گزارشات نهایی با رویکرد بهره‌وری آب در اختیار مشاور قرار داده می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: به منظور دست‌یابی به نتایج بهتر و در نهایت مدیریت مصرف، کاهش آب بدون درآمد و بهره‌وری از آب یکی از شاخص‌ترین مشاورین کشور به منظور انجام این مطالعات انتخاب شده که امیدواریم بتوانیم بر اساس مطالعات انجام شده به اهداف مورد نظر دست یابیم.